Ewolucja spamu VII-IX 2010
2010-11-19 13:39
Przeczytaj także: Spam w IX 2010
W każdym przypadku użyto tej samej metody rozprzestrzeniania infekcji. To sugeruje, że wiadomości te zostały wysłane przez tę samą grupę osób wykorzystujących ten sam silnik. Świadczy o tym również fakt, że niektóre nagłówki e-maili zostały pomylone:
fot. mat. prasowe
Przykład wiadomości spamowej z niewłaściwym nagłówkiem
Przykład wiadomości spamowej z niewłaściwym nagłówkiem
Podobne przypadki pomylenia nagłówków zauważyliśmy również w wiadomościach spamowych wysłanych z tego samego silnika, reklamujących lekarstwa oraz podrabiane towary luksusowe.
Pod koniec września Kaspersky Lab zauważył kolejny wzrost ilości szkodliwego spamu imitującego powiadomienia z popularnych zasobów internetowych. Tym razem cyberprzestępcy wzięli na celownik LinkedIn, popularny portal społecznościowy zrzeszający ludzi z tych samych branż. Odsyłacze w fałszywych powiadomieniach posiadały takie nagłówki, jak “LinkedInUpdate”, “LinkedIn new Messages” czy “LinkedIn Alert”. Prowadziły do zhakowanych stron internetowych lub automatycznie generowanych domen w strefie .info. Gdy użytkownik kliknął odsyłacz, został przekierowany do serwera kontrolowanego przez cyberprzestępców, po czym na jego komputer został pobrany trojan z rodziny Zbot.
fot. mat. prasowe
Wiadomość spamowa imitująca powiadomienie z portalu LinkedIn
Wiadomość spamowa imitująca powiadomienie z portalu LinkedIn
![Spam w Polsce: głównie krajowy [© adimas - Fotolia.com] Spam w Polsce: głównie krajowy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ilosc-spamu/Spam-w-Polsce-glownie-krajowy-150273-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl