Seniorzy a ochrona praw konsumenta
2010-11-22 11:44
Przeczytaj także: Polski konsument 2009
fot. mat. prasowe
Powody niereklamowania wadliwego towaru
Powody niereklamowania wadliwego towaru
Ponadto, bardzo mała jest wiedza badanych na temat czasu, jaki przysługuje im na złożenie reklamacji od momentu zauważenia usterki. Tylko co 10 badany wie, że powinien ją zgłosić w ciągu 2 miesięcy od dnia, kiedy usterka została przez niego zauważona. Najwięcej respondentów (43 proc.) jest wyrazicielem niezasadnej opinii, że należy to zrobić w ciągu 2 tygodni, a 16 proc. z kolei błędnie uważa, że nie ma znaczenia moment, kiedy reklamacja zostanie zgłoszona, gdyż klient ma do niej prawo w dowolnym czasie od zauważenia wady produktu. Co 5 badany nie ma wiedzy, ile czasu przysługuje konsumentowi na reklamację sprzętu od momentu, gdy zauważy, że nie działa on prawidłowo.
fot. mat. prasowe
Ile czasu ma sprzedawca ustosunkowanie się do reklamacji od momentu jej przyjęcia?
Ile czasu ma sprzedawca ustosunkowanie się do reklamacji od momentu jej przyjęcia?
Zdecydowana większość konsumentów (77 proc.) wie, że ma prawo domagania się wymiany lub naprawy wadliwego produktu kupionego w sprzedaży nietradycyjnej, od akwizytora. Jednak już mniejsza grupa badanych (62 proc.) ma świadomość, że produkt kupiony w sprzedaży bezpośredniej podlega takiemu samemu prawu do składania reklamacji w przypadku wystąpienia niezgodności z umową (np. wady), jakby został kupiony w sklepie.
![Sylwester 2012 a prawa konsumenta [© Kautz15 - Fotolia.com] Sylwester 2012 a prawa konsumenta](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/prawa-konsumenta/Sylwester-2012-a-prawa-konsumenta-110820-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl