Formy marketingu farmaceutycznego
2010-11-23 11:05
Odsetek lekarzy, którzy kiedykolwiek słyszeli o danej formie kontaktu z firmą farmaceutyczną © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna w dobrej kondycji
Tradycyjne formy wciąż podstawą kontaktu lekarzy z firmami farmaceutycznymiW badaniu przeprowadzonym przez PMR wśród lekarzy w Polsce pytano m.in. o znajomość poszczególnych form komunikacji lekarzy z firmami farmaceutycznymi. Okazuje się, że najbardziej typowymi miejscami, gdzie według lekarzy można spotkać się z przedstawicielem firmy farmaceutycznej, jest wciąż własny gabinet – w godzinach pracy (99%) lub poza nimi (97%), jak również konferencja naukowa (100%) – prawie każdy lekarz słyszał o takiej możliwości.
Kontakt telefoniczny (przeważnie polegający na umawianiu się na kolejne spotkanie) oraz przy okazji badań post-marketingowych także należy do powszechnie znanych sposobów kontaktów z firmami farmaceutycznymi (oba ponad 90%).
fot. mat. prasowe
Odsetek lekarzy, którzy kiedykolwiek słyszeli o danej formie kontaktu z firmą farmaceutyczną
Następna grupa to wszystkie kanały komunikacji wykorzystujące Internet. Raport wskazuje, że 84% lekarzy słyszało o otrzymywaniu niezamówionych informacji marketingowych (spamu) tą drogą, a 80% o możliwości otrzymywania e-maili marketingowych za zgodą adresata. 84% respondentów jest świadoma istnienia szkoleń internetowych dla lekarzy, 74% zna multimedialne prezentacje produktów do obejrzenia w internecie, wśród których także mogły znaleźć się prezentacje bazujące na interaktywnym e-detailingu, a 72% słyszało o wideokonferencjach z udziałem liderów opinii.
Narzędzia związane z wykorzystaniem telefonu są najmniej znane lekarzom jako możliwości kontaktu z przedstawicielami producentów leków.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl