eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyFormy marketingu farmaceutycznego

Formy marketingu farmaceutycznego

2010-11-23 11:05

Formy marketingu farmaceutycznego

Odsetek lekarzy, którzy kiedykolwiek słyszeli o danej formie kontaktu z firmą farmaceutyczną © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Najbardziej typowymi miejscami, gdzie według lekarzy można spotkać się z przedstawicielem firmy farmaceutycznej, jest wciąż własny gabinet. Z drugiej strony większość lekarzy słyszała również o nowoczesnych formach farmamarketingu - wynika z badania przeprowadzonego przez PMR wśród lekarzy w Polsce, którego rezultaty przedstawiono w raporcie "Nowoczesne i tradycyjne formy skutecznego farmamarketingu".

Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna w dobrej kondycji

Tradycyjne formy wciąż podstawą kontaktu lekarzy z firmami farmaceutycznymi

W badaniu przeprowadzonym przez PMR wśród lekarzy w Polsce pytano m.in. o znajomość poszczególnych form komunikacji lekarzy z firmami farmaceutycznymi. Okazuje się, że najbardziej typowymi miejscami, gdzie według lekarzy można spotkać się z przedstawicielem firmy farmaceutycznej, jest wciąż własny gabinet – w godzinach pracy (99%) lub poza nimi (97%), jak również konferencja naukowa (100%) – prawie każdy lekarz słyszał o takiej możliwości.

Kontakt telefoniczny (przeważnie polegający na umawianiu się na kolejne spotkanie) oraz przy okazji badań post-marketingowych także należy do powszechnie znanych sposobów kontaktów z firmami farmaceutycznymi (oba ponad 90%).

fot. mat. prasowe

Odsetek lekarzy, którzy kiedykolwiek słyszeli o danej formie kontaktu z firmą farmaceutyczną

Odsetek lekarzy, którzy kiedykolwiek słyszeli o danej formie kontaktu z firmą farmaceutyczną

Jak czytamy w raporcie z badania, duża jest również znajomość nowoczesnych form marketingu: znaczna część, bo 9 na 10 lekarzy, słyszało o grupowych multimedialnych prezentacjach produktów w miejscu pracy, polegających na zebraniu przez przedstawiciela medycznego grupy lekarzy w danej placówce czy szpitalu, aby przy pomocy multimedialnej prezentacji zaprezentować im zalety nowego środka leczniczego. Mniej więcej ¾ lekarzy słyszało także o podobnych prezentacjach, przedstawianych indywidualnie na laptopie lub specjalnym urządzeniu przenośnym (tablet, PDA). Tego typu prezentacje mogą być dedykowane dla lekarza należącego do określonego segmentu czy wręcz spersonalizowane pod kątem potrzeb danej osoby na podstawie informacji uzyskanych od niej w trakcie poprzednich wizyt lub bazując na możliwościach interaktywnej modyfikacji prezentowanego materiału na bieżąco. Odbiorcy komunikatów nie zawsze jednak zdają sobie sprawę z mechanizmu analitycznego, który stoi za interaktywną prezentacją, dlatego pytając ich o znajomość i styczność z określonymi narzędziami marketingowymi nie jesteśmy w stanie ocenić, z jakiego typu technologią faktycznie mieli oni do czynienia.

Następna grupa to wszystkie kanały komunikacji wykorzystujące Internet. Raport wskazuje, że 84% lekarzy słyszało o otrzymywaniu niezamówionych informacji marketingowych (spamu) tą drogą, a 80% o możliwości otrzymywania e-maili marketingowych za zgodą adresata. 84% respondentów jest świadoma istnienia szkoleń internetowych dla lekarzy, 74% zna multimedialne prezentacje produktów do obejrzenia w internecie, wśród których także mogły znaleźć się prezentacje bazujące na interaktywnym e-detailingu, a 72% słyszało o wideokonferencjach z udziałem liderów opinii.

Narzędzia związane z wykorzystaniem telefonu są najmniej znane lekarzom jako możliwości kontaktu z przedstawicielami producentów leków.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: