Firmowe strony www a zakładka "kariera"
2010-11-24 12:59
Przeczytaj także: Dbaj o wizerunek firmy w Internecie
fot. mat. prasowe
Zawartość treściowa zakładki kariera
Zawartość treściowa zakładki kariera
Sam proces rekrutacji też bywa enigmą dla kandydatów (tylko 28 % firm informuje o przebiegu procesu rekrutacyjnego), automatycznego sprawdzenia statusu przesłanej aplikacji nie oferuje żadna firma - nawet te, które posiadają formularze rekrutacyjne (jest ich 15%). Nowoczesne kanały komunikacji, w których gustują młodzi pracownicy, dla największych firm nie istnieją – blog firmowy, Facebook, mikroblogi – te narzędzia w budowaniu wizerunku pracodawcy nie są wykorzystywane.
Jak czytamy w raporcie, blog firmowy, który jest w stanie zaprezentować kandydatom klimat pracy w firmie, prowadzi zaledwie jedna firma. Druga, prowadzi bloga przeznaczonego stricte do celów Employer Brandingowych (są to wypowiedzi pracowników na temat pracy w firmie), ale niestety całość bloga jest po niemiecku. Jedna firma zdecydowała się na stworzenie LikePage’a na Facebook’u poświęconego nie tyle karierze, co samym praktykom, ale niestety ten FanPage (nie jest w żadnej mierze aktualizowany (znajduje się w nim zaledwie 1 wpis), posiada tylko 7 fanów i brak w nim jakiejkolwiek interakcji z użytkownikami serwisu.
Wyniki badania wskazują, że informacje, które polski pracownik może uzyskać ze stron kariery polskich pracodawców są dość skąpe. Czy to się zmieni w przyszłości zależy w głównej mierze od tego, czy działy HR dużych firm będą otwarte na prowadzenie działań z pogranicza PR i dostrzegą konieczność budowania pozytywnego wizerunku firmy u przyszłych pracowników. Narzędzi jest mnóstwo trzeba tylko zacząć z nich korzystać - ku zadowoleniu kandydatów do pracy.
Informacje o badaniu
Analiza została przeprowadzona na podstawie informacji pochodzących z 50 największych firm w Polsce (według rankingu Polityki z 2009 roku), wyselekcjonowanych pod kątem największego zatrudnienia – autorzy badania wyszli z założenia, że im większe zapotrzebowanie na pracowników, tym bardziej istotne jest budowanie wizerunku pracodawcy za pomocą strony www w celu poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Badanie przeprowadzono na przełomie września i października 2010 roku* (w chwili opracowywania raportu, nie istniała jeszcze strona kariery firmy Empik).
Przeczytaj także:
Hejt pracowniczy a wizerunek pracodawcy
![Hejt pracowniczy a wizerunek pracodawcy [© pathdoc - Fotolia.com ] Hejt pracowniczy a wizerunek pracodawcy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/hejterzy/Hejt-pracowniczy-a-wizerunek-pracodawcy-206465-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl