Najczęściej cytowane media X 2010
2010-11-30 10:17
Najczęściej cytowane media X 2010 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media IX 2010
fot. mat. prasowe
Najczęściej cytowane media X 2010
Gazeta Wyborcza w październiku była najczęściej cytowanym medium. Najwięcej powołań dotyczyło inwigilacji dziennikarzy przez służby specjalne. Według informacji Gazety Wyborczej ABW, CBA i policja w latach 2005-2007 zbierały dane na temat rozmów telefonicznych dziennikarzy. Inwigilowani w ten sposób mieli być m.in. Monika Olejnik i Bertold Kittel. GW ujawniła informacje z zakończonego śledztwa, które miało zbadać, czy kontrola dziennikarzy nie była bezprawna. Do doniesień gazety odnosił się na łamach mediów m.in. były szef CBA Mariusz Kamiński.
W powołaniach na Rzeczpospolitą dominowały informacje ekonomiczne oraz odwołania do rankingów i sondaży.
Na TVN24 najczęściej powoływano się w kontekście polityki polskiej, m.in. odnosząc się do wywiadu przeprowadzonego na antenie z Januszem Palikotem i jego komentarzy na temat Jarosława Kaczyńskiego. Za TVN24 cytowano również wypowiedź Ryszarda Kalisza, że nie zamierza się on rozstawać z SLD.
Na 12 miejscu zestawienia generalnego sklasyfikowano portal tvn24.pl. Popularność medium przyniosły powołania na nowe sensacyjne wątki w sprawie zabójstwa Krzysztofa Olewnika. Z informacji zamieszczonych na portalu wynika, że w nocy przed porwaniem syna biznesmena odbyły się dwie imprezy, a w domu Olewnika prawdopodobnie doszło do morderstwa.
W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne - TVN24 i TVN oraz trzy stacje radiowe - RMF FM, Radio ZET i TOK FM.
fot. mat. prasowe
Tematyka przekazów, w których powoływano się na doniesienia z innych mediów
W rankingach szczegółowych październik jest kolejnym miesiącem zwycięstw stacji ITI: TVN24 (412) i TVN (229) zdecydowanie prowadzą w zestawieniu stacji telewizyjnych.
Najczęściej komentowanym tematem w październiku była polityka polska i katastrofa pod Smoleńskiem. Jednocześnie na ich tle wyodrębniły się wyraźnie kwestie ataku na biuro PiS w Łodzi, inwigilacji dziennikarzy, sprawy K. Olewnika i dopalaczy.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono na podstawie 6102 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 października 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl