eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMarketing społecznościowy 2010

Marketing społecznościowy 2010

2010-11-30 12:43

Marketing społecznościowy 2010

Podejmowanie działań w mediach społecznościowych a obliczanie wskaźników efektywności © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Aż 57% brand managerów największych marek w Polsce nie oblicza efektywności działań w mediach społecznościowych - wynika z raportu Social Media Brand Index 2010 przygotowanego przez agencję Think Kong. Jednocześnie managerowie w Polsce uznają trudności z obliczeniem wskaźników efektywności za jedną z głównych barier we wdrożeniu działań kierowanych do społeczności online.

Przeczytaj także: Czy biznes wykorzystuje social media?

fot. mat. prasowe

Podejmowanie działań w mediach społecznościowych a obliczanie wskaźników efektywności

Podejmowanie działań w mediach społecznościowych a obliczanie wskaźników efektywności

Dane z opublikowanego właśnie raportu Social Media Brand Index 2010 wskazują, że pod względem pomiaru skuteczności marketingu społecznościowego jesteśmy daleko w tyle np. za marketerami w USA, gdzie 61% managerów jest w stanie wskazać konkretne wyniki prowadzonych działań.

„Aż 44% pytanych przez nas brand managerów uważa, że kłopoty z oceną efektywności to istotna bariera we wdrażaniu działań w mediach społecznościowych”, komentuje Norbert Kilen z agencji marketingu interaktywnego Think Kong, koordynator badania. „Szkoda, bo wbrew obawom marketerów skuteczność działań w mediach społecznościowych da się mierzyć, nawet dość dokładnie.”

fot. mat. prasowe

Główne bariery wdrożenia działań w social media

Główne bariery wdrożenia działań w social media

Inna ważna bariera w inicjowaniu działań w mediach społecznościowych to niezrozumienie ze strony decydentów (13 proc. wskazań). Co ciekawe ci, którzy nie widzą problemu z wyznaczeniem wskaźników efektywności, dużo rzadziej narzekają na niezrozumienie (9 proc. wskazań w ich przypadku).

Jak czytamy w raporcie, aż 53 proc. badanych nigdy bądź prawie nigdy nie analizuje tych wskaźników. Warto zwrócić uwagę, że brak praktyki dotyczącej obliczania efektywności promowania marek w mediach społecznościowych wśród polskich brand managerów stoi w rażącym kontraście z wynikami zagranicznymi. Dla przykładu – w amerykańskich badaniach Marketing Sherpa aż 65 proc. respondentów zadeklarowało przełożenie działań w mediach społecznościowych na wzrost sprzedaży, 95 proc. na nasilenie się ruchu na stronie, 96 proc. na wzrost świadomości marki.

Inne wskazywane przez marketerów bariery to m.in. nieznajomość wszystkich możliwości marketingu w social media (37 proc. wskazań), brak wyodrębnionego budżetu na działania w mediach społecznościowych (34 proc.), wymóg stałej aktywności (27 proc.).

fot. mat. prasowe

Serwisy społecznościowe najlepsze do działań marketingowych

Serwisy społecznościowe najlepsze do działań marketingowych

Mimo problemów z mierzeniem efektywności wszyscy uczestniczący w badaniu deklarują zamiar dalszego rozwoju działań w mediach społecznościowych. Polscy specjaliści ds. marketingu zdają się być pod tym względem większymi optymistami od ekspertów przebadanych przez Marketing Sherpa, wśród których aż 38 proc. prognozowało stagnację bądź zmniejszenie budżetów.

Przeprowadzone badanie wskazuje, że spośród platform, które zyskać mogą najwięcej na rozwoju polskiego rynku marketingu w mediach społecznościowych, najjaśniejsza przyszłość rysuje się przed serwisami zachodnimi. Facebook.com jako skuteczne medium uprawiania marketingu wskazało aż 94 proc. respondentów. Kolejne miejsce zajął YouTube.com z 67 proc. odpowiedzi. W porównaniu z tymi wynikami polskie serwisy wypadają wyjątkowo słabo. Jedynie 20 proc. uczestników badania wskazało NK.pl.

Informacje o badaniu
Badanie, którego wyniki opisuje Raport Social Media Brand Index 2010 to projekt agencji marketingu interaktywnego Think Kong realizowany m.in. we współpracy z IAB Polska. Badanie zostało zrealizowane pod patronatem IAA (Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce), Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, Polskiej Rady Centrów Handlowych, oraz magazynów: Think Tank, Brief, OOH Magazine i serwisów Mediarun.pl, Marketingowiec.pl, Marketing przy kawie, Fundacji internetPR.pl oraz blog.Mediafun.pl. Objęło ono 71 marek prowadzące sprzedaż B2C z branż odzieżowej, spożywczej, farmaceutycznej, finansowej, motoryzacyjnej, RTV i AGD, medialnej oraz telekomunikacyjnej.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: