Dalszy rozwój WP.pl
2004-09-21 13:02
Przedsiębiorstwo Wirtualna Polska udowodniło, przez cały okres funkcjonowania w ramach upadłości, iż mając swobodę w realizacji swojej strategii będzie sukcesywnie poprawiać swą sytuację finansową i rozwijać produkty oraz usługi - czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym nadesłanym przez przedstawicieli portalu w związku z uchwałą Walnego Zgromadzenia o zmianie przedmiotu działalności spółki Wirtualna Polska SA.
Przeczytaj także: Błyskawiczne mp3 w WP
Jak zapewniają przedstawiciele portalu sytuacja finansowa spółki jest stabilna, a spółka realizuje planowane zadania mające na celu systematyczne zwiększanie jej przychodów; w lipcu przychody przekroczyły koszty gotówkowe WP. W tym kwartale Spółka również spodziewa się pozytywnych przepływów finansowych. Przedstawiciele spółki liczą między innymi na korzyści wynikające z przewidywanego w czwartym kwartale wzrostu rynku reklamy.Użytkownikami WP jest kilka milionów osób fizycznych. Klientami i współpracownikami Wirtualnej Polski są m.in. wydawnictwa prasowe, banki i domy maklerskie, przedsiębiorstwa handlowe, przedsiębiorstwa prowadzące aukcje internetowe. Portal jest i będzie rozbudowywany o nowe serwisy i usługi. Pod względem oglądalności, jak wskazują badania Internetu, Wirtualna Polska jest drugim portalem w Polsce.
Wzrastają wskaźniki serwisów biznesowych oraz przychody z transakcji e-commerce zawieranych za pośrednictwem platformy biznesowej WP. W odniesieniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody z e-commerce w pierwszym półroczu bieżącego roku wzrosły o 53%. Sam Pasaż Finansowy, jako jeden z elementów e-finansów WP, wygenerował przychody wyższe o 77% w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku. E-finanse zaś jako całość (Pasaż Finansowy i inne aktywności, w tym serwis przetargi.wp.pl) zanotowały wzrost 85-procentowy. Liczba unikalnych użytkowników sięgających na strony finansowe i biznesowe Wirtualnej Polski w pierwszym półroczu tego roku jest o 75% wyższa niż w analogicznym okresie roku 2003. O jedną piątą zwiększyła się ponadto liczba partnerów portalu.
W ostatnich dwóch miesiącach zmodernizowana została Poczta WP (PocztaPRO dla odbiorców indywidualnych i PocztaBIZ dla klientów biznesowych), zwiększono funkcjonalność Pasażu Finansowego, serwis Komputery ruszył w nowym kształcie i z nową, bogatszą zawartością. We współpracy z Energis Polska uruchomiono też numer dostępowy do Internetu – wpGO!modem.
Dzięki współpracy z Wydawnictwem IDG użytkownicy witryny zyskali dostęp do newsów ze świata komputerów i nowoczesnych technologii. Wysokie wskaźniki oglądalności osiągnęły serwisy Gry (oglądalność Imperium Gier zwiększyła się o ponad 1/3 w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a liczba jego użytkowników zwiększyła się o ponad 60%). Są to najwyższe wskaźniki w historii serwisu.
Biuro Reklamy WP skonstruowało również specjalną ofertę umożliwiającą dotarcie z komunikatem promocyjnym do szerokiej grupy internautów. Nowy produkt, WPZasięg, dostępny jest w ośmiu opcjach, w zależności od wybranej liczby unikalnych użytkowników, w przedziale od 250 tysięcy do nawet 5 milionów. WP stara się też wykorzystać możliwości, jakie zapewnia nowa technologia XHTML. Tylko na pierwsze tygodnie września zaplanowano 9 kampanii wykorzystujących XHTML.
Już wkrótce planowane jest wprowadzenie nowych serwisów i usług płatnych w portalu, w tym usług VOIP, szkoleń on-line, serwisu blog.wp.pl. Trwają również prace związane z przebudową i wprowadzeniem nowych użyteczności do serwisu Poczta, Randka i Logodzwonki. Ruszy kolejna Netmania, największy sieciowy konkurs wiedzy i rozrywki. Kontynuowane są rozmowy z partnerami na temat sprzedaży plików mp3 poprzez portal.
Przeczytaj także:
mobi.wp.pl: Wirtualna Polska w komórce
![mobi.wp.pl: Wirtualna Polska w komórce [© stoupa - Fotolia.com] mobi.wp.pl: Wirtualna Polska w komórce](https://s3.egospodarka.pl/grafika/mobi-wp-pl/mobi-wp-pl-Wirtualna-Polska-w-komorce-MBuPgy.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl