TFI PZU S.A. - Nowy serwis na nowy rok
2003-01-13 00:00
Przeczytaj także: Bezpieczna szkoła z PZU
Funkcja serwisu Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU S.A. zakłada realizację trzech podstawowych celów: wsparcia sprzedaży, edukacji i interaktywności.Pierwszy z nich objawia się głównie w przeprojektowaniu nawigacji. Przed rozpoczęciem tworzenia serwisu przeanalizowane zostały wszystkie ścieżki nawigacyjne internautów. Na podstawie analiz został stworzony system menu odpowiadający najbardziej przewidywalnej ścieżce nawigacji. Dzięki temu zdecydowana większość Internatów porusza się po witrynie intuicyjnie. Wprowadzono podstawowy podział produktów TFI na skierowane do klientów indywidualnych oraz firm i instytucji. Podział funkcjonuje na każdym poziomie witryny.
Poruszanie się po serwisie usprawnia dodatkowo interaktywna ścieżka nawigacyjna generowana dynamicznie, mapa serwisu oraz wyszukiwarka. Menu niskopoziomowe (znajdujące się na poszczególnych podstronach) zaprojektowano w sposób kontekstowy.
W ramach realizacji celu edukacyjnego stworzona została zupełnie nowa sekcja „poradnik inwestora”, w której znaleźć można informacje na temat inwestowania za pośrednictwem funduszy. Dodatkowo zaimplementowano słownik pojęć inwestorskich, zbiór ciekawych linków, możliwość zapytania eksperta oraz aplikację elektroniczną o charakterze doradczym.
Interaktywność przejawia się przede wszystkim w wykorzystaniu zalet Internetu jako medium: na stronach serwisu Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU S.A. dostępny jest jeden z najbardziej złożonych na rynku polskim, a jednocześnie łatwy w obsłudze kalkulator inwestycyjny. Użytkownicy mogą dokonać subskrypcji notowań drogą mailową wraz z profilowanym newsletterem. Ponadto istnieje możliwość korzystania z wyżej wspomnianego doradcy elektronicznego oraz konsultacji interaktywnych wykresów pozwalających swobodnie analizować okresowe wahania notowań.
Priorytetowo potraktowano kontakt z potencjalnym odbiorcą serwisu internetowego. Na witrynie umieszczono pięć formularzy kontaktowych umożliwiających: kontakt ogólny, zadanie pytania ekspertowi, zaproponowanie hasła w słowniku pojęć, zainicjowanie spotkania z agentem funduszu. Przewidziany został także specjalny formularz kontaktowy dla dziennikarzy i przedstawicieli prasy.
Zastosowana technologia oparta jest o autorską platformę wykonawcy serwisu HYPERmedia SAM (Self Administration Manager) klasy Content Management System, która umożliwi pracownikom TFI PZU samodzielne zarządzanie treścią serwisu.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl