Decyzje zakupowe Polaków przed Świętami
2010-12-08 12:10
Porównywarka cen Skąpiec.pl przeanalizowała przedświąteczne preferencje zakupowe Polaków. Z badania wynika, że największą popularnością cieszy się elektronika, aparaty cyfrowe oraz telefony. Amatorów znajdują również notebooki oraz elektroniczne gadżety: palmtopy, czytniki e-booków oraz odtwarzacze MP3 i 4.
Przeczytaj także: Przedświąteczne zakupy online 2010
Użytkownicy Skąpiec.pl najbardziej zainteresowani byli aparatami cyfrowymi firmy Canon (22,66%). Tylko nieznacznie mniejszą popularnością cieszyła się marka Nikon. Natomiast na trzecim miejscu uplasował się Sony z wynikiem w granicach 16 %. Przeprowadzone badanie pokazało, że marka produktu była ważnym czynnikiem, ale to cena miała największy wpływ na wybór konsumentów. Polaków już nie zadowalają aparaty cyfrowe z najniższej półki. Najpopularniejszą kategorią cenową był przedział od 1200 zł do 1499 zł. Na znaczeniu zyskały także wyższe kategorie cenowe.Według użytkowników Skąpiec.pl, najpopularniejszym aparatem fotograficznym listopada 2010 był Samsung PL150 – internauci docenili jego rozsądną cenę, intuicyjne menu oraz rozmiar wyświetlacza.
Wśród telefonów komórkowych największym zainteresowaniem cieszyła się Nokia E52. W czołówce znalazła się również multimedialna propozycja firmy Sumsung, S5230 Avila oraz Nokia 6303 Classic. Tradycyjnie już, użytkownicy Skąpiec.pl przy wyborze telefonów komórkowych kierowali się filtrem Producent. Niekwestionowanym liderem zestawienia okazała się Nokia (prawie 40% wyborów w obrębie filtru). Zainteresowaniem cieszyły się również marki takie jak Samsung i Sony Ericsson.
Jeśli chodzi o segment elektroniki, to sądząc po zainteresowaniu konsumentów, Polacy w tym roku pod choinka znajdą nawigacje GPS, monitory LCD oraz odtwarzacze MP3 i 4. W listopadzie i pierwszym tygodniu grudnia Skąpiec.pl odnotował również wzrost zainteresowanie kategorią notebooków.
Jak wynika z badania, wśród nawigacji GPS popularnością cieszyły się marki Goclever i Manta. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych produktów listopada znalazł się również sprzęt produkowany przez firmy Lark i Germin. Co ciekawe, wśród pierwszej dziesiątki najpopularniejszych nawigacji nie ma zbyt dużej różnicy cenowej. Dziewięć na dziesięć modeli mieści się w przedziale cenowym od 200 do 300 zł.
Polacy nie pogardziliby również gwiazdkowym prezentem w postaci notebooka. Największą popularnością cieszyły się laptopy Toshiba. Równie duże zainteresowanie odnotowały modele HP. Jeśli chodzi o procesory, to użytkownicy serwisu Skąpiec.pl stawiali na notebooki z procesorem Core i5 oraz Core i3. Popularnością cieszyły się matryce 15’’ i 17’’. Największym zainteresowaniem cieszyły się monitory LCD produkowane przez LG oraz Samsung. Wyroby tych producentów zdominowały pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych produktów w sektorze monitorów LCD. Jedynym wyjątkiem był BenQ G2222HDL, który uplasował się na siódmym miejscu zestawienia.
W omawianym okresie respondenci badania wyrażali również duże zainteresowanie elektronicznymi gadżetami. Popularnością cieszyły się zarówno nowinki technologiczne takie jak czytniki e-booków czy palmtopy, jak i produkty zadomowione już na polskim rynku. Najpopularniejszy palmtop na Skąpiec.pl to Samsung Galaxy tab. Tuż za nim uplasowały się wyroby Apple: iPad 16GB, iPad 32GB oraz 64GB. Userzy serwisu chętnie zrezygnowaliby z tradycyjnych książek, najlepiej na rzecz czytników Onyx Boox 60 lub Sony PRS-500.
W ostatnich tygodniach wzrosło również zainteresowanie odtwarzaczami MP3 i 4. W tym segmencie bardzo korzystnie wypadła marka Apple. Popularnością na Skąpiec.pl w omawianym okresie cieszyły się modele Apple iPod Nano oraz Apple iPod Touch 4 gen. Wynik dający pozycję w TOP10 wśród odtwarzaczy uzyskały również firmy Creative, Sony, SanDisk oraz Pentagram.
Informacje o badaniu:
Raport został przygotowany na podstawie wyborów dokonywanych przez ponad 2 miliony użytkowników serwisu Skąpiec.pl w okresie od 1 listopada do 7 grudnia 2010 roku.
Przeczytaj także:
Zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
preferencje zakupowe, decyzje zakupowe, zakupy online, sklepy internetowe, przedświąteczny okres