eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySpołeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010

Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010

2010-12-15 11:27

Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2011-2012


fot. mat. prasowe

Przedsiębiorstwa posiadające własną stronę internetową wg województw (2009)

Przedsiębiorstwa posiadające własną stronę internetową wg województw (2009)

W podziale na województwa w 2009 r. najwięcej firm prezentujących informacje o swojej
działalności na własnej stronie internetowej skupionych było w województwie mazowieckim (66%), małopolskim (60%) i śląskim (60%) natomiast najmniej ze wskaźnikiem na tym samym poziomie (45%) w warmińsko-mazurskim i lubuskim. W skali całego kraju wskaźnik ten wzrasta. W 2010 r. w stosunku do roku poprzedniego uległ podwyższeniu o 8 punktów procentowych. Najczęściej strona internetowa służyła przedsiębiorstwom do promocji własnych towarów i usług. W ten właśnie sposób w 2009 r. reklamowało się w sieci 42% firm w Polsce.

Handel elektroniczny

Jak podaje GUS, w 2009 roku blisko 17 tys. firm składało zamówienia przez sieci komputerowe. Były to głównie podmioty duże (40%). Najczęściej tę formę robienia zakupów stosowały firmy z branży naprawa i konserwacja komputerów i sprzętu komunikacyjnego (59%) oraz informacja i komunikacja (44%).

fot. mat. prasowe

Przedsiębiorstwa składające zamówienia przez sieci komputerowe wg województw 2009 r.

Przedsiębiorstwa składające zamówienia przez sieci komputerowe wg województw 2009 r.

Analizując poszczególne województwa możemy zauważyć, że najczęściej przez sieci komputerowe kupowały przedsiębiorstwa z województwa mazowieckiego – 22% oraz dolnośląskiego – 21%, a najrzadziej tę formę zakupów wybierały firmy z województwa pomorskiego – 13% i opolskiego – 12%.

W roku 2009 udział wartości netto zrealizowanych zamówień przez Internet wynosił mniej niż 1% w stosunku do zakupów ogółem, w przypadku 26% przedsiębiorstw. W blisko jednej trzeciej udział ten wyniósł ponad 25%. W 2009 r. w stosunku do roku 2008 wzrosła liczba podmiotów otrzymujących zamówienia przez sieci komputerowe. Sprzedaż przez sieci komputerowe prowadziło w 2009 r. 7% małych firm oraz co czwarta duża firma.

Podobnie jak w przypadku firm składających zamówienia przez sieci tak i wśród firm stosujących elektroniczną formę sprzedaży przodują przedsiębiorstwa z branży informacja i komunikacja (21%) oraz nowej sekcji naprawa i konserwacja komputerów i sprzętu komunikacyjnego (17%).

Jednocześnie tylko 2% w 2009 r. i 3% w 2010 r. wszystkich przedsiębiorstw wykorzystywało protokół bezpieczeństwa do przyjmowania zamówień przez Internet. Zdecydowanie najczęściej z tego narzędzia w 2010 r. korzystały firmy duże oraz podmioty z branż, które najczęściej składały zamówienia przez sieci: naprawa i konserwacja komputerów i sprzętu komunikacyjnego 15%, informacja i komunikacja 12%.

Łączna wartość netto przychodów ze sprzedaży elektronicznej przedsiębiorstw (o liczbie pracujących powyżej 9 osób) wyłącznie poprzez stronę Internetową wyniosła blisko 62 mld zł w 2009 r. Ponad połowę tych przychodów wygenerowały przedsiębiorstwa duże (34 mld zł). Jeżeli chodzi o branże, to najlepiej prezentował się handel i naprawy, gdzie wartość przychodów ze sprzedaży przez stronę internetową wyniosła 34 mld zł. Rozpatrując zagadnienie w podziale na województwa, to podobnie jak w roku poprzednim w województwie mazowieckim zarejestrowano najwyższą wartość sprzedaży przez Internet – 29 mld, natomiast najniższa wartość występuje w województwie zachodniopomorskim 248 mln i podlaskim 264 mln.

poprzednia  

1 ... 3 4 5 ... 10 ... 12

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: