eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySpołeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010

Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2006-2010

2010-12-15 11:27

Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2011-2012


Bezpieczeństwo ICT

fot. mat. prasowe

Przedsiębiorstwa posiadające formalnie zdefiniowaną politykę bezpieczeństwa ICT w 2010 r.

Przedsiębiorstwa posiadające formalnie zdefiniowaną politykę bezpieczeństwa ICT w 2010 r.

Raport pokazuje, że ponad co dziesiąte przedsiębiorstwo w Polsce zadeklarowało posiadanie formalnie zdefiniowanej polityki bezpieczeństwa. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę klasę wielkości przedsiębiorstw widzimy, iż wśród przedsiębiorstw średnich i dużych odsetek ten jest zdecydowanie wyższy.

Biorąc pod uwagę rodzaj działalności, największy udział można zaobserwować wśród przedsiębiorstw z branży zajmującej się działalnością finansową i ubezpieczeniową (66%), informacją i komunikacją (28%), wytwarzaniem i zaopatrywaniem w energię elektryczną, gaz i ciepło (26%) oraz nauką i techniką (21%). Na tle badanych przedsiębiorstw wysoko plasują się również te, które należą do sektora ICT – wśród nich zdefiniowaną politykę bezpieczeństwa posiadało 30%.

W 2010 roku najczęściej uwzględnianym zagrożeniem było zniszczenie lub uszkodzenie danych w wyniku ataku lub innego nieprzewidzianego zdarzenia. Liderem są tu przedsiębiorstwa duże, z których prawie 38% przewidziało możliwość wystąpienia ww. zjawiska, zdefiniowało je i ujęło w swojej polityce bezpieczeństwa. Jeżeli chodzi o branże, najlepiej wypadają przedsiębiorstwa prowadzące działalność finansową i ubezpieczeniową, gdzie wszystkie badane zagrożenia były ważnym elementem polityki bezpieczeństwa. Sytuacja ta wynika prawdopodobnie ze specyfiki działalności – w branży bankowej ochrona i bezpieczeństwo danych są bardzo ważnymi elementami przekładającymi się na poziom zaufania klientów.

Najczęściej używanymi zabezpieczeniami było: wykonywanie zapasowej kopii danych – używało ich co drugie przedsiębiorstwo w Polsce oraz silne hasło, które stosowała prawie połowa przedsiębiorstw w Polsce. Najchętniej korzystały z nich przedsiębiorstwa zajmujące się działalnością finansową i ubezpieczeniową, naprawą i konserwacją komputerów i sprzętu komunikacyjnego oraz informacją i komunikacją. Najrzadziej posługiwano się metodami biometrycznymi, które były wykorzystywane zaledwie przez co osiemnaste przedsiębiorstwo. Zauważyć jednak należy, iż spośród 13 branż, które zostały poddane badaniu aż 6 z nich w zakresie wykorzystania metod biometrycznych przewyższyło średnią krajową (6%). Były to przedsiębiorstwa zajmujące się dostawą energii elektrycznej, gazu i ciepła, handlem i naprawami, informacją i komunikacją, obsługą rynku nieruchomości, nauką i techniką, naprawą i konserwacją komputerów i sprzętu komunikacyjnego oraz działalnością finansową i ubezpieczeniową.

Nakłady na ICT

Wśród przedsiębiorstw, które poniosły wydatki na sprzęt i usługi ICT dominują przedsiębiorstwa duże. Największy dystans można zaobserwować pomiędzy przedsiębiorstwami dużymi i małymi, gdzie pod względem ponoszenia wydatków na pozostały sprzęt ICT, te pierwsze ponad dziesięciokrotnie częściej dokonywały ww. rodzaju zakupów. Najbardziej wyrównany poziom można zaobserwować wśród przedsiębiorstw, które dokonywały zakupu usług telekomunikacyjnych. Widzimy, iż klasa wielkości nie ma tu znaczenia – 90% przedsiębiorstw małych i ponad 90% średnich i dużych korzysta z telefonu stacjonarnego, komórkowego lub połączeń przez Internet.

fot. mat. prasowe

Przedsiębiorstwa, które poniosły wydatki na usługi ICT wg wielkości w 2009 r.

Przedsiębiorstwa, które poniosły wydatki na usługi ICT wg wielkości w 2009 r.


poprzednia  

1 ... 6 7 8 ... 12

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: