Rezerwacje wakacji przez Internet XI 2010
2010-12-15 13:03
Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010
Jak i z kim?Najchętniej podróżujemy w parach. W listopadzie było to aż 62 proc. wszystkich dokonanych rezerwacji. To o 4 punkty procentowe więcej niż przed rokiem, a jednocześnie o 3 punkty procentowe mniej niż w październiku tego roku.
fot. mat. prasowe
Skład osobowy rezerwacji
O 2 proc. zyskały, rok do roku, wyjazdy zespołów rodzinnych 2+1 (rodzice i jedno dziecko). W tym roku takie właśnie oferty nabyło 11 proc. klientów internetowych. Zakupy singli pozostały na tym samym, co przed rokiem, 6 proc. poziomie. Podobny, stały obraz zachowały wyjazdy w składzie osobowym 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) – 3 proc. rezerwacji oraz małe grupy składające się max. z 5 osób – 1% zakupów.
Za ile?
Podobnie jak w październiku, także w listopadzie odnotowujemy lekką podwyżkę średniej wartości dokonywanej rezerwacji. W tym roku, w listopadzie klienci płacili za wycieczki średnio 4968 zł. Przed rokiem było to 4885 zł. Różnica niewielka, zaledwie 85 zł, ale z analitycznego obowiązku warto ją odnotować.
fot. mat. prasowe
Wartość rezerwacji
A jak wyglądają masowe statystyki progów zakupowych? Po oferty najdroższe, w cenie powyżej 5 tys. zł sięgnęło w listopadzie 33 proc. (2009 – 35 proc.) klientów. Na drugim miejscu znalazły się propozycje z przedziału cenowego 3-4 tys. zł. Takie propozycje wybrało w listopadzie 21 proc. kupujących (2009 – 19 proc.).
19 proc. klientów wybrało wycieczki z grupy cenowej 4-5 tys. zł. (2009 – 16 proc.). Oferty z przedziału cenowego 2-3 tys. zł wzbudziły zainteresowanie 14 proc. (2009 – 15 proc.), a propozycje poniżej 2 tys. zł zdecydowało się zakupić 13 proc. (2009- 15 proc.) turystycznych internautów.
Na ile?
65 proc. klientów, dokładnie tyle samo co w roku ubiegłym, kupując oferty w listopadzie zdecydowało, że będą wyjazdy 7-dniowe. O 5 proc. (2010 – 20 proc., 2009 – 25 proc.) spadła wartość wyjazdów 14-dniowych. Wypoczynek w innych, mniej standardowych formach czasowych wybrało 15 proc. kupujących.
fot. mat. prasowe
Długość pobytu
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl