Wyniki badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI pokazują, że dla internautów odpowiedzialnych za zakup produktów chemii gospodarczej Internet jest jednym z istotnych źródeł informacji na temat tej kategorii produktowej. Internauci aktywnie poszukują w sieci informacji na temat konkretnych produktów chemii gospodarczej - ich cen, składu i sposobu działania. Przy podejmowaniu decyzji o zakupie wybranego produktu chętnie kierują się opiniami innych użytkowników, także tymi dostępnymi online na forach i grupach dyskusyjnych, w wyszukiwarkach i na stronach producentów produktów. Badani nie są tylko biernymi odbiorcami informacji o produktach, sami często dzielą się z innymi zdobytą wiedzą: przesyłają linki, dyskutują na forach oraz komentują reklamy.
Przeczytaj także:
Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych
Źródła wiedzy o produktach chemii gospodarczej
Z jakich źródeł czerpiesz wiedzę na temat produktów chemii gospodarczej?
Z jakich źródeł czerpiesz wiedzę na temat produktów chemii gospodarczej?
Kliknij, aby przejść do galerii (8)
O jakich produktach chemii gospodarczej szukasz informacji w internecie?
O jakich produktach chemii gospodarczej szukasz informacji w Internecie?
Kliknij, aby przejść do galerii (8)
Respondentami badania byli internauci, którzy kupują produkty chemii gospodarczej i w swoich gospodarstwach domowych są odpowiedzialni za zakupy. Większość z nich, wśród źródeł informacji o produktach chemii gospodarczej, wymienia na pierwszym miejscu reklamę (68%) oraz własne doświadczenia (66%). W następnej kolejności wskazywano znajomych i rodzinę (58%) oraz Internet (57%). Dla porównania, w tym samym badaniu, w edycji dotyczącej produktów spożywczych, Internet wskazywany był przez respondentów na pierwszym miejscu wśród źródeł informacji na temat badanej wówczas kategorii produktów (72%). Biorąc pod uwagę najczęściej wskazywane źródła wiedzy, medium XXI wieku plasuje się w pierwszej trójce, która wyraźnie wybija się w stosunku do pozostałych.
Poszukiwane informacje o produktach chemii gospodarczej
Badani Internauci najczęściej poszukują w Internecie informacji na temat proszków i płynów do prania oraz odplamiaczy i wybielaczy (46%). Dostępne w sieci informacje na temat pozostałych produktów chemii gospodarczej cieszą się mniejszym zainteresowaniem.
Zapytani z kolei o typ poszukiwanych informacji, badani najczęściej deklarowali, że poszukują w sieci opinii innych użytkowników o konkretnym produkcie (67%). W następnej kolejności poszukują informacji o cenach (60%), sposobach działania danego środka (59%), porad dotyczących zastosowania danego produktu (np. metod wywabiania plam – 58%) oraz informacji na temat ofert promocyjnych (56%). Pozostałe informacje na temat artykułów chemii gospodarczej mają dla badanych mniejsze znaczenie.
Jakiego rodzaju informacji o produktach chemii gospodarczej poszukuje Pan(i) w internecie?
Jakiego rodzaju informacji o produktach chemii gospodarczej poszukuje Pan(i) w Internecie?
Kliknij, aby przejść do galerii (8)