Polski rynek pracy X-XII 2010
2010-12-27 10:48
Średnia liczba odsłon ofert pracy wg województw © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polski rynek pracy VII-IX 2010
fot. mat. prasowe
Średnia liczba odsłon ofert pracy wg województw
Najwyżej wielkopolskie
W IV kw. 2010 roku średnia oglądalność ofert pracy w Polsce wzrosła. W omawianym okresie wyniosła średnio 318,02 odsłony jednej oferty pracy, natomiast w III kw. ten współczynnik wyniósł średnio 191,46 odsłon jednego ogłoszenia. Jednak w IV kw. 2009 roku jedno ogłoszenie przeglądało średnio 421 razy. W związku z tym można zauważyć, że z jednej strony, w porównaniu z końcem 2009 roku, mniej osób jest zainteresowanych znalezieniem lub zmianą pracy, z drugiej zaś widoczny jest okresowy wzrost oglądalności ogłoszeń związany z poprawą koniunktury na rynku pracy.
Wyniki oglądalności pokazują, że największą popularnością cieszyły się oferty pracy pochodzące z województwa wielkopolskiego, gdzie średnio jedno ogłoszenie przejrzano 650,31 razy. Na drugim miejscu znalazło się województwo zachodniopomorskie ze średnim wynikiem 539,20 odsłon. Na kolejnych miejscach tradycyjnie można znaleźć Mazowsze (318,03 odsłon), województwo łódzkie (316,23 odsłon) i Dolny Śląsk (306 odsłon).
Najmniejszą popularnością cieszyły się ogłoszenia z województw wschodnich: podkarpackiego (104,90 odsłon), podlaskiego (100,07 odsłon), warmińsko-mazurskiego (94,76 odsłon) oraz lubuskiego (82,10 odsłon).
CV na tym samym poziomie
fot. mat. prasowe
Średnia liczba CV przesłanych na jedną ofertę wg województw
Najwyższa reakcja na ogłoszenia została odnotowana w województwie zachodniopomorskim, gdzie wysyłano średnio 11,81 CV na jedno ogłoszenie. Reakcja na oferty była również wysoka na Śląsku (6,97 CV), w województwie łódzkim (7,28 aplikacji na jedną ofertę) oraz kujawsko-pomorskim (6,63 CV).
Na ostatnich miejscach znalazło się Podlasie (2,41 CV), województwo lubuskie (2,27 CV), Opolszczyzna (1,88 CV) oraz województwo podkarpackie (1,70 CV).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl