Polscy internauci a firmy w social media
2010-12-26 00:25

Dlaczego dodajesz do znajomych firmy / marki lub zostajesz ich fanem? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy internauci a e-administracja
fot. mat. prasowe
Dlaczego dodajesz do znajomych firmy / marki lub zostajesz ich fanem?
Dlaczego dodajesz do znajomych firmy / marki lub zostajesz ich fanem?
Internauci najczęściej decydowali się na „polubienie” profili firm odzieżowych, marek gastronomicznych, klubów czy pubów oraz kanałów telewizyjnych i telewizji internetowej. Według użytkowników serwisów społecznościowych, idealny profil firmy lub instytucji powinien informować o nowych produktach i usługach oraz ofertach specjalnych. Powinien również zawierać zdjęcia i materiały multimedialne dotyczące firmy/marki i jej produktów. Istotne są również dyskusje z internautami o nowych produktach.
Facebook a decyzje zakupowe internautów
Jak pokazały wyniki badania, dla blisko połowy respondentów posiadających na liście znajomych marki lub firmy, „polubienie” ich profili w serwisach społecznościowych nie skłania do kupowania większej ilość produktów. Wpływa jednak na częstsze rekomendowanie firmy i jej produktów znajomym (54 proc. wskazań).
fot. mat. prasowe
Czy fakt, że jesteś fanem danej firmy / marki sprawia, że kupujesz więcej jej produktów?Czy fakt, że
Czy fakt, że jesteś fanem danej firmy / marki sprawia, że kupujesz więcej jej produktów?
Możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem Facebooka nie cieszy się jak na razie popularnością wśród polskich internautów. Zdecydowana większość użytkowników tego serwisu (94 proc.) w ogóle nie korzysta z opcji kupowania na profilach sklepów. Głównym powodem rezygnacji z dokonywania tego typu transakcji jest inne wykorzystanie serwisu – dla 74 proc. respondentów Facebook to przede wszystkim komunikacja i rozrywka, a nie zakupy. Prawie połowa badanych po prostu nie widziała jeszcze na Facebooku ani jednego sklepu, z kolei co trzeci respondent chce zachować swoje decyzje zakupowe dla siebie, a nie dzielić się nimi na swoim profilu.
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą Real Time Sampling w dniach 30 listopada – 3 grudnia 2010. Przeprowadzone zostało na ogólnopolskiej, reprezentatywnej grupie internautów. Zrealizowano 1707 ankiet, w tym 1194 wśród osób deklarujących, że obecnie aktywnie korzystają z serwisów społecznościowych (korzystają przynajmniej raz w tygodniu). Grupą celową były osoby w wieku 15+.
![Polscy internauci 2012 [© Yuri Arcurs - Fotolia.com] Polscy internauci 2012](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-spoleczne/Polscy-internauci-2012-109875-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl