Polskie firmy a marketing w wyszukiwarkach
2010-12-27 10:28
Udziały w rynku reklamy online i wartość SEM w Polsce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Zdrowy rozwój polskiej firmy
fot. mat. prasowe
Udział poszczególnych form w rynku reklamy internetowej
fot. mat. prasowe
Udziały w rynku reklamy online i wartość SEM w Polsce
Jednak, jak podają autorzy raportu, dystans szybko topnieje. W pierwszym półroczu tego roku, porównując do analogicznego okresu roku 2009, wydatki na SEM urosły aż o 30 proc.. Najwięcej ze wszystkich kategorii reklamy w sieci. W tym samym czasie display zyskał piętnastokrotnie mniej. Dość powiedzieć, że tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku marketing w wyszukiwarkach był nad Wisłą wart trzy czwarte tego, co w całym roku 2008 i można śmiało zakładać, że w tym roku wydatki przekroczą kwotę 400 milionów złotych.
Dynamika tej gałęzi internetowego marketingu to trend globalny. Dla porównania, w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek SEM będzie wart w tym roku – według prognoz firm Econsultancy i SEMPO – 16,6 miliarda dolarów, rozwój jest również oszałamiający. Od 2004 roku wydatki na SEM wzrosły czterokrotnie, a od 2007 – by porównać z danymi z Polski – o niemal 4,5 miliarda dolarów. A rynek amerykański jest zdecydowanie bardziej dojrzały, niż nasz rodzimy.
fot. mat. prasowe
Udziały w rynku wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych
Wynik drugiego w tym zestawieniu NetSprinta to zaledwie 1,32 procent, a kolejnej czwórce, która uwzględniana jest w badaniach, nie udaje się przekroczyć wyniku na poziomie błędu statystycznego. W Stanach Zjednoczonych, choć i tutaj palmę pierwszeństwa zdecydowanie dzierży potentat z Mountain View, liczących się graczy jest zdecydowanie więcej. Konkurenci spod znaku Yahoo! i Microsoftu zdają się też nieśmiało zdobywać teren, zyskując w ostatnich miesiącach po około 1 procent amerykańskiego rynku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl