Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2010
2011-01-01 00:13
Posiadane linie telefoniczne (w %, n=1600) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Klienci a rynek telekomunikacyjny 2008
fot. mat. prasowe
Posiadane linie telefoniczne (w %, n=1600)
32,6 % badanych posiada zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy. Nieco ponad połowa badanych użytkuje tylko aparat komórkowy. Co dziesiąta osoba posiada sam telefon stacjonarny. Tylko 5,6 % badanych nie posiada żadnego aparatu telefonicznego.
Rynek telefonii stacjonarnej
W 2010 roku 43,1 % Polaków deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego w gospodarstwie domowym.
fot. mat. prasowe
Spontaniczna znajomość operatorów telefonii stacjonarnej (w %, n=1600)
Pierwsze miejsce pod względem liczby abonentów zajmuje Telekomunikacja Polska, która jest podstawowym operatorem dla 67,9 % respondentów posiadających telefon stacjonarny. Udział pozostałych operatorów nie przekracza w indywidualnych przypadkach 13 %.
Najbardziej rozpoznawalne są plany taryfowe Telekomunikacji Polskiej – ich nazwy potrafiło podać 46,2 % badanych. Spośród taryf TP S.A. najbardziej znany okazał się „plan domowy tp 60” (28,5 % wskazań). Plany taryfowe Netii rozpoznało 7,8 % respondentów, których bardziej znany jest „Lepszy Telefon 50” (4,2 % wskazań). Najmniej rozpoznawalne są plany taryfowe Telefonii Dialog – rozpoznaje je 2,8 % respondentów. Ponad jedna dziesiąta (11,3 %) była skłonna wymienić plany taryfowe innych operatorów. Natomiast jedna trzecia (31,8 %) nie potrafiła rozpoznać wymienionych w pytaniu nazw planów taryfowych.
fot. mat. prasowe
Częstotliwość wykonywania rozmów lokalnych (w %, n=614)
Jeżeli chodzi natomiast o połączenia międzystrefowe przez telefon stacjonarny, to badanie pokazuje, że korzysta się z nich znacznie rzadziej niż z połączeń lokalnych. Wykonuje się je najczęściej jeden do trzech razy w miesiącu (23,6 % badanych) oraz jeden lub dwa razy w tygodniu (17,5 %). Połączeń codziennych lub 3-5 razy w tygodniu dokonuje 18,1 % badanych.
fot. mat. prasowe
Cele korzystania z telefonu stacjonarnego (w %, n=614)
Jak czytamy w raporcie, zdecydowana większość osób (88,9 %) używa telefonu stacjonarnego tylko w prywatnych celach. Z kolei 9,9 % badanych używa telefonu stacjonarnego zarówno do rozmów prywatnych, jak i służbowych.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl