Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
2011-01-02 00:20
Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009
fot. mat. prasowe
Przedziały opłat za usługi w sieciach komórkowych (w %, N podano dla każdego operatora)
Zdecydowana większość firm (w granicach 90 %) za usługi u operatorów komórkowych płaci poprzez abonament. Wykorzystanie formy opłaty jaką jest karta (pre-paid) zgłasza niewielki odsetek firm – w ten sposób płacą najczęściej klienci biznesowi w Plusie (7,3 %) i w Erze (6,2 %). Mix jako formę rozliczeń wybiera 4,9 % klientów Plusa i 4,4% Ery.
fot. mat. prasowe
Formy korzystania z telefonów komórkowych (w %, N podano dla każdego operatora)
Badanie wskazuje również, że poziom satysfakcji z obsługi firm przez operatorów komórkowych jest wysoki – na wszystkich badanych wymiarach operatorzy oceniani są powyżej średniej 4,0 w pięciostopniowej skali. W bieżącym badaniu bardzo wyraźnie dominuje nowy operator – Play. Jest on najlepiej ocenianym operatorem (z czwórki dużych graczy) na wszystkich badanych wymiarach: ogólne zadowolenie, zakres usług, dostępność obsługi, atrakcyjność cenowa oferty, atrakcyjność promocji i rabatów, atrakcyjność aparatów telefonicznych oraz jakość innych usług.
Najniższe oceny za poszczególne wymiary uzyskały:
- Era - ogólna ocena zadowolenia z usług (średnia 4,32),
- Era - zakres oferowanych usług / nowe usługi (średnia 4,35),
- Era - atrakcyjność oferowanych aparatów telefonicznych (średnia 4,37),
- Era - ocena jakości innych usług (średnia 4,39),
- Era - atrakcyjność cenowa oferty (średnia 4,2),
- Plus - dostępność obsługi, linii informacyjnych dla abonentów (średnia 4,23),
- Plus - atrakcyjność promocji i rabatów (średnia 4,26).
Mimo wszystko warto zauważyć, że poziom satysfakcji firm z usług poszczególnych operatorów jest wysoki i z wyłączeniem Play, czyli w gronie tzw. „starych operatorów” nie różnicuje się wyraźnie.
TELEFONIA STACJONARNA I KOMÓRKOWA - PRZENOŚNOŚĆ NUMERÓW
fot. mat. prasowe
Znajomość telefonii, które oferują zachowanie dotychczasowych numerów telefonów (w %, N=381)
Prawie wszyscy respondenci (96,9 %), którzy słyszeli o takiej możliwości, wskazują, że dotyczyła ona operatora telefonii komórkowej. Z kolei 6 na 10 (64%) firm wskazuje na podobną możliwość u operatorów telefonii stacjonarnej.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl