Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
2011-01-02 00:20
Przeczytaj także: Firmy a rynek telekomunikacyjny 2009
fot. mat. prasowe
Powody wyboru operatora (w %, N=286)
Powody wyboru operatora (w %, N=286)
Zdecydowana większość klientów (88,8 %) określiła swoje zadowolenie z dostawcy usług internetowych jako dobre lub bardzo dobre.
W przypadku oceny poszczególnych elementów obsługi najwyższą średnią oceną cieszą się wymiary: ogólna obsługa klienta (4,26) oraz niezawodność usługi (4,27). Nieco niżej oceniona została dostępność informacji o ofercie nowych produktów oraz rabatach i promocjach (4,21), a także atrakcyjność promocji i rabatów (4,15) i oferta cenowa (4,11).
RYNEK USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH – OGÓLNA OCENA RYNKU
Wśród klientów biznesowych dominuje pozytywna ocena polskiego rynku telekomunikacyjnego pod kątem jego funkcjonowania. Najlepiej oceniany jest rynek telefonii komórkowej, któremu 87,5 % klientów biznesowych przyznaje oceny wysokie (4 – ocenę dobrą i 5 – ocenę bardzo dobrą). Rynek telefonii stacjonarnej ocenia tak 73,5 % badanych, a rynek internetowy – 71,3 % firm.
fot. mat. prasowe
Zadowolenie z działań dostawcy usług internetowych. (w %, N=286)
Zadowolenie z działań dostawcy usług internetowych. (w %, N=286)
Dostęp pracowników do poszczególnych środków komunikacji w ich firmach jest na wysokim poziomie. Do telefonów komórkowych ma dostęp 85,6 % pracowników, do telefonów stacjonarnych dostęp ma 85,4 % pracowników, a do poczty elektronicznej 78,1 % pracowników w firmach wykorzystujących dane technologie. Z komunikatorów tekstowych, w firmach używających tej technologii, może korzystać 72 % pracowników. Nieco mniejszy dostęp pracownicy posiadają do technologii VoIP przy wykorzystaniu komputera (66,5 %).
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI). Polegała ona na osobistej, bezpośredniej(face-to-face) rozmowie z respondentem – osobą podejmującą lub wspołpodejmującą decyzje dotyczące zakupu/użytkowania usług telekomunikacyjnych (telefonów stacjonarnych/komórkowych) w firmie. Próba badawcza liczyła N=400 wywiadów. Badanie zrealizowano w dniach 17-25 listopada 2010 roku na terenie całego kraju.
Do pobrania:

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl