eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeBlog jako narzędzie marketingowe

Blog jako narzędzie marketingowe

2004-09-30 12:44

Przeczytaj także: Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać



Blogowanie... konkurencji

Najbardziej skrajną formą korporacyjnego bloga jest blogowanie konkurencji. Polega to na bieżącym komentowaniu publikacji prasowych lub innych materiałów, które dotyczą działań rywali rynkowych. Rola dobrego specjalisty od PR polega w takim wypadku na sugestywnym wskazywaniu przewagi nad konkurencją i wytykania jej minusów, tak aby wpisy miały merytoryczny charakter. Takie działanie, o ile profesjonalne i niebanalne, może ułatwić przejęcie klientów konkurencji. Potencjał korporacyjnego bloga (lub quasi-korporacyjnego, gdy reprezentuje tylko jednego pracownika) wynika z następujących cech:

• Klienci mają kontakt z autentycznym źródłem informacji, niezmienionym przez dziennikarzy, niezniekształconym przez media.

• Dzięki regularnej aktualizacji może przyciągać coraz większą grupę internautów, co stwarza szansę, że będą oni o naszej firmie pamiętać dokonując zakupów (niekoniecznie w internecie).

• Budowanie relacji pomiędzy organizacją a klientem za pomocą bloga powoduje, że wytwarza się specyficzna nić porozumienia (co pozwala uzyskać wiele cennych i unikalnych informacji o motywach zakupu i powodach zainteresowania marką).

• Zdobywając dzięki blogowi zaufanie klienta, zyskujemy szansę, że zechce on w przyszłości zakupić nasz nowy produkt czy usługę (oraz że podzieli się swoimi pochlebnymi opiniami z innymi nabywcami).

Warto podkreślić, że podstawową sprawą przy konstrukcji bloga firmowego jest zachowanie pełnej wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli użyjemy go do prognozowania i informacji wyłącznie w różowych kolorach, nasz blog stanie się zwykłym narzędziem reklamowym, z którego nikt nie będzie korzystał. Ludzie powracają na blogi, ponieważ poszukują wartościowych informacji, oczekują, że znajdą tam to, czego właśnie szukają. Jeśli te oczekiwania nie zostaną spełnione, blog umrze szybko z powodu braku czytelników.


STRATEGIA KORZYSTANIA Z BLOGA

Podsumowując, blog to bardzo ciekawe narzędzie marketingowe, które spełnia przede wszystkim cele wizerunkowe. Po pierwsze, można je wykorzystać jako element marketingu wirusowego: po publikacji informacji firmowych na łamach prasy tradycyjnej można je bez ograniczeń umieszczać w internetowym blogu, wzbogacając przy okazji komentarzami i opiniami, które nie mogłyby się pojawić w czasopismach branżowych. W podobny sposób można komunikować się z mediami lub z klientami. Co więcej, możemy posłużyć się blogiem jako wstępnym elementem budowania wirtualnej społeczności wokół danego tematu czy marki. Taka strategia doskonale się sprawdza w przypadku, gdy do pisania bloga uda nam się zaangażować kogoś znanego lub gdy nasza marka jest już znana w internecie.


Stwórz własny blog

Blog można najprościej założyć za pomocą specjalnych dedykowanych do tego serwisów webowych. Bardzo popularnym, darmowym narzędziem jest . W ciągu 5 minut możemy tam założyć własnego bloga, korzystając z bardzo prostego mechanizmu rejestracji i wyboru formatki. Równie łatwe jest publikowanie treści, a także modyfikacja ustawień. Wystarczy z poziomu przeglądarki internetowej zalogować się na konto bloga i tam za pomocą prostego interfejsu dodawać i modyfikować kolejne wpisy. A także – w miarę potrzeb – zmieniać szatę graficzną. Aplikację blogger.com polecam szczególnie ze względu na opcję umieszczania kolejnych wpisów za pomocą poczty elektronicznej. Wystarczy pod skonfigurowany przy zakładaniu bloga adres e-mail wysłać nowy wpis, a będzie on automatycznie umieszczany na stronie. Blog jest bezpłatny i można go bez problemu "podpiąć" pod inną lokalizację, np. własną witrynę www.

Dla osób chcących założyć blog na stronach polskojęzycznych, polecam adresy: , oraz niedawno udostępniony .




Grzegorz Mazurek, pracuje w firmie K2 Internet jako Project Manager. Jest specjalistą w zakresie e-PR oraz badaczem zjawiska wirtualnych społeczności i społeczeństwa informacyjnego, kontakt: grzegorz.mazurek@k2.pl


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Grzegorz Mazurek / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: