Koniunktura konsumencka XII 2010
2010-12-30 11:15
W grudniu 2010 r. zanotowano poprawę wskaźników koniunktury konsumenckiej, poinformował Główny Urząd Statystyczny.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka XI 2010
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w grudniu (w porównaniu do listopada) o 2,1 pkt proc. osiągając poziom –18,0 pkt proc. Wskaźnik ten był wyższy niż przed rokiem o 0,9 pkt proc.Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 1,0 pkt proc. i ukształtował na poziomie –26,0 pkt proc. Również wartość tego wskaźnika była wyższa niż przed rokiem o 0,9 pkt proc. Zanotowana korzystna zmiana tendencji w koniunkturze konsumenckiej była wynikiem poprawy większości czynników determinujących nastroje konsumenckie.
W grudniu 2010 r. konsumenci bardziej korzystnie oceniali oczekiwane (w następnych 12 miesiącach) zmiany w sytuacji finansowej swoich gospodarstw domowych oraz zaistniałe (w ostatnich 12 miesiącach) i przewidywane (w następnych 12 miesiącach) zmiany w sytuacji gospodarczej kraju. Pogorszyły się konsumenckie oceny możliwości oszczędzania pieniędzy (w następnych 12 miesiącach). Bez istotnych zmian pozostały konsumenckie oceny w zakresie osiąganych (w ostatnich 12 miesiącach) zmian w sytuacji finansowej swoich gospodarstw domowych oraz oczekiwane (w następnych 12 miesiącach) zmiany w poziomie bezrobocia.
Przeczytaj także:
Koniunktura konsumencka X 2010
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl