Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011
2010-12-31 13:17
Przeczytaj także: Firmy paliwowe i energetyczne a outsourcing
Na polskim rynku coraz bardziej widoczne będą trendy konsolidacyjne. Nowe podmioty dostarczające kompleksowe rozwiązania zawalczą o pozycje liderów w polskiej branży BPO.
- Wartość biznesowa połączonych organizacji zwiększa w znacznym stopniu możliwości, jakie mogą one oferować swoim potencjalnym klientom. Kumulacja zasobów, kapitału i doświadczenia będzie tworzyła nowoczesne standardy obsługi - mówi Łukasz Gajewski, Prezes Instytutu Outsourcingu, którego spółka Target BPO planuje stworzenie kompleksowej grupy outsourcingowej i wejście na polską giełdę. - Wszechstronna synergia usług to nowa jakość w polskim outsourcingu. Kompleksowe rozwiązania łączące wzajemnie dopełniające się usługi znacznie podniosą efektywność wykonywanych zadań. Przykładem może być tutaj połączenie sprzedaży z call center. Wykonanie złożonego zlecenia przez jeden podmiot wzmocni wydajność i obniży koszt całej usługi – dodaje.
Podsumowanie
2011 r. będzie decydujący, jeśli chodzi o kształt rynku nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Ten trend ma szansę utrzymać się przez kolejne lata. Możemy znacznie zwiększyć liczbę zatrudnionych w branży. Polskie przedsiębiorstwa mają szansę wejść na nowe rynki i przyciągnąć nowych klientów. Nasz kraj może stać się globalnym i prestiżowym dostawcą zaawansowanych procesów biznesowych. Aby tak się stało, konieczne jest skupienie się na rozwijaniu wiedzy na temat samego outsourcingu, poszukiwanie nowych możliwości rozwoju i ekspansji oraz uznanie zaawansowanych usług opartych na wiedzy za strategiczne dla rozwoju polskiej gospodarki. Pod tym kątem nasz kraj powinien również szkolić kadry i dbać o rozwój odpowiednich kompetencji.
- Rok 2011 upłynie pod znakiem idei partnerstwa. Współczesna gospodarka w coraz większym stopniu zasadza się na zdolności wykorzystania potencjału i kapitału intelektualnego otoczenia. Firmy będą inwestować w relacje z uczelniami wyższymi, samorządami czy stowarzyszeniami branżowymi. To dzięki współpracy z ośrodkami akademickimi, władzami miast i urzędnikami, dzięki synergii kompetencji biznesu i środowiska naukowego możemy zapobiec ewentualnemu deficytowi wykwalifikowanych pracowników – twierdzi Wojciech Skrudlik, Członek Zarządu MAN Accounting Center, Wiceprezes Zarządu ABSL..
Ważnym zadaniem dla dostawców usług i organizacji zrzeszających liderów sektora jest także kontynuacja merytorycznej dyskusji o roli nowoczesnych usług dla polskiej gospodarki i poszukiwanie korzystnych dla branży rozwiązań. W tym zakresie szczególnie ważne okażą się decyzje Ministerstwa Finansów w zakresie przyznawania dotacji na inwestycje, a także oczekiwane zmiany w polskim ustawodawstwie.
- Przyszły rok będzie czasem intensywnej pracy nad dalszym umacnianiem roli nowoczesnych usług biznesowych w polskiej gospodarce oraz okresem prowadzenia intensywnego dialogu zarówno z biznesmenami, jak i ustawodawcami. Decydująca w tym procesie będzie rola organizacji branżowych, które stały się w ostatnim czasie centrami wymiany opinii i ośrodkami wprowadzającymi na rynek wiedzę i doświadczenie liderów outsourcingu – mówi Leszek Rożdżeński, Prezes Web Inn i Wiceprezes Instytutu Outsourcingu.
Nawiązując do maksymy Theodora Roosevelta „róbmy, co możemy, za pomocą tego, co mamy, tam, gdzie jesteśmy”, szukajmy możliwości i przewidujmy zagrożenia. Możemy bardzo wiele zyskać umacniając pozycję Polski, jako bardzo silnego ośrodka outsourcingowego w Europie. Sukces będzie zależał jednak od efektywnej współpracy pomiędzy różnymi podmiotami obszaru biznesowego, politycznego i społecznego, czytamy w raporcie.
![Polskie firmy a outsourcing back-office Polskie firmy a outsourcing back-office](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/badania-przedsiebiorcow/Polskie-firmy-a-outsourcing-back-office-57732-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl