eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyOutsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011

Outsourcing w Polsce 2010 i prognozy 2011

2010-12-31 13:17

Przeczytaj także: Firmy paliwowe i energetyczne a outsourcing


Marek Grodziński, Członek Zarządu Capgemini Polska i Wiceprezes ABSL, dodaje: „Nie wolno zapominać, że na globalnym rynku usługi mogą być świadczone praktycznie z każdego miejsca na świecie. Polska musi więc cały czas dbać o swoją atrakcyjność. Ciężko będzie konkurować ceną, należy więc skupić się na jakości usług oraz wartości dodanej generowanej dla klientów czy spółek-matek. Musimy stać się doradcami i partnerami, zdolnymi przekształcać procesy w ten sposób, aby przynosiły wymierne pozytywne efekty dla obsługiwanych organizacji, na przykład poprawiały przepływy gotówkowe czy przynosiły oszczędności zakupowe”.

2011 rok będzie też czasem rekrutacji na szeroką skalę. Pracowników będą szukali m.in. HP we Wrocławiu, Infosys w Łodzi czy Geoban w Gdyni.

- W 2011 r. planujemy zatrudnić około 400 specjalistów ds. operacji bankowych, z biegłą znajomością języka angielskiego i niemieckiego – mówi Raimo Kesti, Dyrektor Zarządzający Geoban SA.

Oprócz finansistów i specjalistów IT, centra będą poszukiwały księgowych oraz pracowników do obsługi procesów zakupowych ze znajomością takich języków jak niemiecki, szwedzki, duński, litewski czy grecki. Zapotrzebowanie na unikatowe kompetencje zmusi pracodawców sektora do jeszcze intensywniejszych poszukiwań ekspertów za granicą.

Wewnętrzny rynek outsourcingu


Krok ku bardziej zaawansowanym usługom

Outsourcing jest procesem systematycznie zyskującym u nas coraz większą popularność. Mijający rok potwierdził taką tendencję. Jak wynika z badań dla CWS Boco już około 93% średnich i dużych firm w Polsce korzysta z outsourcingu , zaś niemal co czwarte przedsiębiorstwo, które jeszcze nie skorzystało z usług dostawcy zewnętrznego, deklaruje podjęcie takiej współpracy w najbliższym czasie . Takie dane mogłyby być powodem do zadowolenia. Trzeba jednak jednocześnie zauważyć, iż nadal w dużym stopniu delegowane są na zewnątrz głównie proste procesy, takie jak: szkolenia (84,5%), usługi transportowe (68,5%) i czystościowe (54%) .

- Przechodzenie od prostych, mało skomplikowanych usług do zaawansowanych i strategicznych procesów biznesowych, to klasyczny kierunek ewolucji outsourcingu i jedyny pozwalający na maksymalne korzyści. Tutaj bardzo wyraźnie widać pole do dalszego rozwoju i pracy nad zwiększaniem efektywności polskiego biznesu. Nasze działania w zbliżającym roku będziemy skupiać przede wszystkim na przekraczaniu barier ograniczających popyt na bardziej skomplikowane usługi takie jak sprzedaż, zarządzanie dokumentami, księgowość czy IT – mówi Łukasz Gajewski, Prezes Instytutu Outsourcingu i Prezes Target BPO

poprzednia  

1 ... 4 5 6 ... 10

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: