MMS popularniejszy niż SMS
2004-10-04 02:02
Przeczytaj także: Telefony komórkowe: wiadomości SMS górą
Firma Yankee Group, autor tych pomyślnych wieści, przestrzega jednak, że aby wykorzystać potencjał popularności MMS-ów operatorzy muszą dokonać inwestycji w infrastrukturę sprzętową, aby była ona zdolna przyjąć wzmożoną ilość transmitowanych danych. W przeciwnym przypadku będą ryzykować utratę klientów, wynikającą ze słabej jakości świadczonych usług.Yankee Group przewiduje, że wiadomości multimedialne staną się głównym źródłem dochodów operatorów telekomunikacyjnych wraz z rozwojem oferty rozrywkowej, wykorzystującej możliwości MMS-ów. Ale będzie to oznaczało wzrost ruchu w sieciach telekomunikacyjnych, które mogą ulec przeciążeniu.
"Branża bezprzewodowa jest wciąż w początkowym stadium świadczenia usług multimedialnych. Aby zapewnić użytkownikom pozytywny odbiór nowych usług, konieczne jest rozdzielenie ruchu Person 2 Person i Aplication 2 Person. Niewystarczająca infrastruktura dla wiadomości multimedialnych będzie przeszkodą w rozwoju tych usług i może spowodować, że pierwsi entuzjaści nie będą się wahać przed zrezygnowaniem z kiepskiej usługi. Niepowodzenia na starcie usług WAP powinny być doskonałą lekcją dla operatorów." – tak przedstawił sytuację branży XJ Wang, analityk Yankee Group.
oprac. : 4Press