Kurier na kliknięcie
2004-10-06 13:20
Przeczytaj także: Ekologia w e-commerce. Ewolucja zielonych trendów
TNT Express, jedna z największych na świecie firm kurierskich, proponuje swoim klientom aplikację przeznaczoną do administrowania krajowymi i międzynarodowymi wysyłkami kurierskimi.ExpressShipper przyspiesza i usprawnia proces przygotowywania przesyłek – m.in. uwalnia od konieczności czasochłonnego wprowadzania powtarzających się informacji: wystarczy przygotować odpowiedni szablon, a raz zapisane informacje zostaną przywołane jednym kliknięciem (jest to funkcja szczególnie przydatna w obliczu powtarzających się wysyłek).
Oszczędność czasu zapewnia również wbudowana baza adresowa, dzięki której można w jednym miejscu przechowywać dane o kontrahentach (m.in. teleadresowe) – prosta edycja adresów, a także możliwość importowania danych z innych programów pozwalają na korzystanie z zawsze aktualnej bazy.
ExpressShipper oferuje również opcję wyszukiwania: podając numer referencyjny, dane odbiorcy lub datę wysyłki można szybko odnaleźć szczegółowe informacje o przesyłce – bez konieczności przeszukiwania wielu segregatorów z papierową dokumentacją.
Program umożliwia przygotowanie kompletnej dokumentacji przewozowej – pragnąc np. sporządzić fakturę eksportową wystarczy umieścić w dostępnym za pośrednictwem programu formularzu wymaganą formułę preferencyjną, deklarację celną, dokładny opis towaru i pozostałe – zaznaczone w dokumencie - informacje.
Wystarczy połączenie z internetem, a za pośrednictwem programu można sprawdzać status wysłanych przesyłek i uzyskiwać informacje o aktualnym etapie ich podróży. Dzięki łączności swego komputera z siecią klient szybko oszacuje cenę dowolnej usługi TNT Express (w oparciu o wprowadzone wagi, wymiary, destynacje) oraz jednym kliknięciem zamówi przyjazd kuriera.
Program oferuje ponadto możliwość personalizacji wielu funkcji, m.in. automatycznego – za pośrednictwem poczty elektronicznej - powiadomienia odbiorcy o przesyłce, wysłania do kontrahenta informacji o aktualnym statusie przesyłki, zaś w przypadku stałych klientów – uzyskania informacji o kosztach w oparciu o indywidualny cennik.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl