Idealny Pracodawca w Polsce 2010
2011-01-14 11:19
Idealny pracodawca - biznes, inżynieria, IT © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie 2024. DHL Express liderem
Cele zawodowe profesjonalistów:- mieć stabilne zatrudnienie,
- być ekspertem,
- zachować równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym,
- podejmować coraz nowe wyzwania,
- zarządzać ludźmi,
- być autonomicznym i niezależnym,
- być przedsiębiorczym lub kreatywnym,
- mieć poczucie, że służy się wyższym celom,
- zrobić międzynarodową karierę.
Jaka firma spełnia żądania pracowników
fot. mat. prasowe
Idealny pracodawca - biznes, inżynieria, IT
Dlaczego TVN, Skanska i Google?
– Skanska jest przykładem pracodawcy, który świadomie buduje swój employer brand, spójny z marką usług. Rzetelność pracy, z którą jest kojarzona współgra z doświadczeniem pracowników. Firmy zazwyczaj oddzielnie zarządzają poszczególnymi markami oraz swoimi grupami docelowymi: inaczej są traktowani konsumenci, inaczej udziałowcy, a jeszcze inaczej potencjalni pracownicy. To naturalne działanie, ponieważ grupy te mają różne, niekiedy sprzeczne interesy. Sprawdza się to jednak tylko do pewnego stopnia. Nawet jeśli udziałowcy ucieszą się z cięcia kosztów poprzez zwolnienia to w dłuższej perspektywnie odbiorą to jako oznakę zatrzymania rozwoju firmy, a tego nikt nie popiera. Długofalowa strategia obliczona na wypracowanie spójnego przekazu skierowanego do wszystkich grup interesariuszy wzmocni markę produktów, usług i pracodawcy w myśl zasady, że 1+1=3 – twierdzi Małgorzata Krawczyńska, menedżer ds. mediów i marketingu w Universum Polska.
fot. mat. prasowe
Idealny pracodawca - nauki ścisłe i humanistyczne
– Natomiast na przykładzie TVN i Google widzimy, że silna marka produktu wspiera markę pracodawcy. Produkt tych firm jest tak atrakcyjny, że przyciąga do nich nawet potencjalnych pracowników. Jak wynika z badania, profesjonaliści chcą pracować w prestiżowej i znanej firmie. Prestiż, jako ważny atrybut pracodawcy zaznaczyło 33% przebadanych osób – dodaje Anna Macnar.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl