eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyIdealny Pracodawca w Polsce 2010

Idealny Pracodawca w Polsce 2010

2011-01-14 11:19

Idealny Pracodawca w Polsce 2010

Idealny pracodawca - biznes, inżynieria, IT © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Pracując u idealnego pracodawcy, nie boimy się zwolnień, nie zaniedbujemy rodziny ani przyjaciół, co więcej, mamy zapewnione profesjonalne szkolenia, dzięki którym stajemy się coraz lepszymi specjalistami. Idealna praca jest pełna nowych wyzwań, daje niezależność oraz możliwość zarządzania ludźmi. Najmniej ważnym celem zawodowym jest poczucie misji, kreatywność czy kariera międzynarodowa - wynika z badania Universum Professional Survey 2010, w którym 17 tysięcy profesjonalistów wypowiedziało się na temat swojej idealnej pracy oraz obecnego pracodawcy. Universum stworzyło również ranking firm, które spełniają wymagania pracowników.

Przeczytaj także: 25 Najlepszych Miejsc Pracy na świecie 2024. DHL Express liderem

Cele zawodowe profesjonalistów:
  • mieć stabilne zatrudnienie,
  • być ekspertem,
  • zachować równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym,
  • podejmować coraz nowe wyzwania,
  • zarządzać ludźmi,
  • być autonomicznym i niezależnym,
  • być przedsiębiorczym lub kreatywnym,
  • mieć poczucie, że służy się wyższym celom,
  • zrobić międzynarodową karierę.

Jaka firma spełnia żądania pracowników

fot. mat. prasowe

Idealny pracodawca - biznes, inżynieria, IT

Idealny pracodawca - biznes, inżynieria, IT

Universum przedstawiło ranking firm, które spełniają powyższe wymagania. Tytuł Idealnego Pracodawcy 2010 według profesjonalistów przyznano w 5 kategoriach odzwierciedlających kierunki studiów, które ukończyli respondenci. W kategorii Biznes niekwestionowanym zwycięzcą okazał się TVN, na 2 miejscu znalazł się L`Oréal a na trzecim Google. Według absolwentów kierunków inżynieryjnych Idealnym Pracodawcą jest Skanska (1 miejsce), Toyota (2 miejsce) oraz Urząd Dozoru Technicznego (3 miejsce). W kategorii IT walka o pierwsze miejsca trwała do ostatniej chwili. Zwyciężył Google, na drugiej pozycji uplasowały się ex aequo firmy IBM i Microsoft (w zeszłym roku na 3 miejscu). Co ważne, pracownicy danej firmy nie mogli na nią głosować ani w jakikolwiek inny sposób wpłynąć na swoją pozycję w rankingu.

Dlaczego TVN, Skanska i Google?

– Skanska jest przykładem pracodawcy, który świadomie buduje swój employer brand, spójny z marką usług. Rzetelność pracy, z którą jest kojarzona współgra z doświadczeniem pracowników. Firmy zazwyczaj oddzielnie zarządzają poszczególnymi markami oraz swoimi grupami docelowymi: inaczej są traktowani konsumenci, inaczej udziałowcy, a jeszcze inaczej potencjalni pracownicy. To naturalne działanie, ponieważ grupy te mają różne, niekiedy sprzeczne interesy. Sprawdza się to jednak tylko do pewnego stopnia. Nawet jeśli udziałowcy ucieszą się z cięcia kosztów poprzez zwolnienia to w dłuższej perspektywnie odbiorą to jako oznakę zatrzymania rozwoju firmy, a tego nikt nie popiera. Długofalowa strategia obliczona na wypracowanie spójnego przekazu skierowanego do wszystkich grup interesariuszy wzmocni markę produktów, usług i pracodawcy w myśl zasady, że 1+1=3 – twierdzi Małgorzata Krawczyńska, menedżer ds. mediów i marketingu w Universum Polska.

fot. mat. prasowe

Idealny pracodawca - nauki ścisłe i humanistyczne

Idealny pracodawca - nauki ścisłe i humanistyczne

Urząd Dozoru Technicznego to największe zaskoczenie, bo to jedyna spółka państwowa w rankingu. – Działania UDT są wynikiem przemyślanej strategii employer branding, według której firma pojawia się konsekwentnie na wielu targach pracy, w publikacjach studenckich oraz w portalach poświęconych karierze i rekrutacji – komentuje Anna Macnar, dyrektor generalny Universum Polska.

– Natomiast na przykładzie TVN i Google widzimy, że silna marka produktu wspiera markę pracodawcy. Produkt tych firm jest tak atrakcyjny, że przyciąga do nich nawet potencjalnych pracowników. Jak wynika z badania, profesjonaliści chcą pracować w prestiżowej i znanej firmie. Prestiż, jako ważny atrybut pracodawcy zaznaczyło 33% przebadanych osób – dodaje Anna Macnar.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: