eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyUsługi typu "mashop" zyskują na znaczeniu

Usługi typu "mashop" zyskują na znaczeniu

2011-01-22 00:15

Przeczytaj także: Tradycyjne sklepy sprzedają alkohol i papierosy


Ogólnie rzecz biorąc, zachowanie kupujących jest kształtowane przez technologię:
  • 63% wykorzystuje technologię w celu znalezienia produktu o najniższej cenie.
  • 47% wykorzystuje technologię, aby zaoszczędzić czas.
  • 26% wykorzystuje technologię w celu dokonania najlepszego wyboru.
  • 25% wykorzystuje technologię w celu znalezienia produktu najwyższej jakości.
  • 60% wymienia przyjaciół i rodzinę jako najważniejsze źródło informacji przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Dla znacznej części kupujących informacje zdobyte w wyniku przeglądania Internetu są ważniejsze od informacji uzyskanych od pracowników sklepu, z mediów tradycyjnych oraz w serwisach społecznościowych.

56% klientów kalkulujących ze Stanów Zjednoczonych oraz 59% z Wielkiej Brytanii zawsze korzysta z Internetu, aby zdobyć informacje potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie. Osoby te aktywnie wykorzystują technologię jako pomoc w dokonywaniu zakupów.
  • Większość z nich woli wyszukiwać produkty online niż rozmawiać z personelem sklepowym.
  • Co trzeci klient kalkulujący korzysta ze stron sprzedawców detalicznych na portalu Facebook oraz z serwisów oferujących sprzedaż kuponową (coupon-sharing).
  • Co czwarty z klientów kalkulujących korzysta z serwisów oferujących internetowe zakupy grupowe, takich jak Groupon.

Najważniejsze dla sprzedawców detalicznych jest to, że w ciągu najbliższych dwóch lat klienci kalkulujący zamierzają zintensyfikować swoje zachowania związane z poszukiwaniem korzyści, wywierając jeszcze większą presję na wysokość marży.

Sklepy typu „mashop”: połączenie świata wirtualnego i fizycznego

Badanie Cisco wskazuje, że klienci kalkulujący poszukują w sklepach interfejsów podobnych do tych znanych z Internetu i w większym stopniu wykorzystują technologię jako pomoc w dokonywaniu zakupów. Poprzez połączenie tych dwóch światów sklepy typu „mashop” zachęcają kupujących do zwiększenia zakupów i wielkości koszyka, gdyż na ich decyzje zakupowe mają wpływ inne czynniki poza ceną.
  • Ponad 54% klientów chciało wypróbować w sklepie usługę typu „mashop”. Większość z nich (73%) preferowała dostęp do usług typu „mashop” z wykorzystaniem ekranu dotykowego zainstalowanego na brzegu regału.
  • 54% klientów życzyło sobie wyświetlania na ekranach dotykowych w sklepie porównań produktów i cen oraz opinii innych kupujących.
  • 45% kupujących życzyło sobie w sklepie usługi wirtualnego doradcy wideo wyświetlającej treści internetowe na dużym ekranie lub na ekranie tabletu.

Informacje o badaniu
Badania zostały przeprowadzone przez działy Cisco IBSG Retail i Research & Economics (R&E) Practice. W ramach badań przeprowadzono ankietę z udziałem 1000 kupujących ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

poprzednia  

1 2

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: