Światowy rynek ubezpieczeń 2011
2011-01-21 13:27
Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance 2017
“W drugiej połowie 2009 r. sytuacja gospodarcza zaczęła się poprawiać, jednakże wielu ubezpieczycieli nadal stoi przed wyzwaniem spełnienia swoich zobowiązań finansowych, pomimo strat w dochodach z inwestycji, wzrostu składek oraz innych niesprzyjających warunków operacyjnych”, powiedział Jean Lassignardie, wiceprezes, działu sprzedaży i marketingu globalnej jednostki biznesowej usług finansowych Capgemini. "Kryzys finansowy jest dla ubezpieczycieli brutalnym przypomnieniem, że nie mogą liczyć wyłącznie na dochody z inwestycji, aby osiągnąć zamierzone wyniki. Zamiast tego, do osiągnięcia zrównoważonego wzrostu muszą również skupić się na głównych elementach doskonałości operacyjnej.”Raport zawiera 5 kluczowych wniosków dotyczących potrzeb ubezpieczycieli, aby:
- zmienić sposób rozpatrywana roszczeń, by sprostać wymogom klientów, jednocześnie osiągając założone wyniki;
- stworzyć niezawodne platformy służące przetwarzaniu roszczeń;
- bardziej efektywnie zarządzać wydatkami z tytułu odszkodowań;
- wykorzystywać dane z roszczeń w podejmowaniu decyzji na poziomie korporacji;
- zapewnić elastyczność biznesową zwłaszcza wtedy, gdy celem jest długoterminowy rozwój firmy;
Jak wskazują autorzy raportu, ubezpieczyciele muszą zmienić sposób rozpatrywania roszczeń, aby spełnić obietnice jakie daje ich marka, przy jednoczesnym pobudzaniu wyników.
Negatywne doświadczenia związane ze sposobem rozpatrywania roszczeń sprawiają, iż jeden na pięciu klientów zmienia firmę ubezpieczeniową, dlatego zmiana sposobu rozpatrywania roszczeń szczególnie dla firm oferujących ubezpieczenia inne niż życiowe, jest sposobem na większą efektywność operacyjną oraz dotrzymaniem obietnic jakie generuje marka.
Według Światowego Raportu Ubezpieczeń 2011, ubezpieczyciele oferujący ubezpieczenia życiowe i majątkowe mają możliwość wykorzystać efektywność operacyjną w sposobie rozpatrywania roszczeń, których koszty rosną bardzo szybko. W rzeczywistości od 2006 do 2009 współczynnik roszczeń wzrósł w niemal każdym państwie (oprócz Holandii) oraz wzrastał szybciej niż wskaźnik kosztów - 4.6% do 0.3%.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl