Światowy rynek ubezpieczeń 2011
2011-01-21 13:27
Przeczytaj także: Polacy a usługi assistance 2017
Nieefektywność - wynikająca z czynników środowiskowych, technicznych i organizacyjnych – powoduje konieczność zmian w rozpatrywaniu roszczeń. Podczas gdy zdolność do zwiększania wydajności różni się w zależności od strategii firmy, kraju i segmentu usług, to w ramach sposobu rozpatrywania roszczeń, bezpośredni wpływ na osiągnięcie wydajności mają trzy obszary. Są to: stworzenie wiarygodnej platformy przetwarzania roszczeń, zarządzanie kosztami odszkodowania oraz wykorzystanie danych odszkodowawczych w podejmowaniu decyzji na poziomie przedsiębiorstwa.
Stworzenie niezawodnych platform przetwarzania roszczeń: zdaniem autorów raportu, ubezpieczyciele powinni wdrożyć oraz ustabilizować niezawodne platformy przetwarzania roszczeń, aby uzyskać zintegrowane przetwarzanie roszczeń, zwiększenie efektywności procesu oraz efektywności kosztowej, skrócić czas cyklu oraz pozwolić na pomiar wydajności. Przez załatanie luk procesowych, ubezpieczycielom powinno udać się zmniejszyć obecne wydatki korygujące stratę oraz rozpocząć proces ciągłego doskonalenia.
Zarządzanie kosztami odszkodowań: podczas gdy uwagę poświęca się na koszt wypłat i obsługi roszczeń, istnieje również potrzeba, aby zająć się zobowiązaniami. Ubezpieczyciele powinni zoptymalizować zarządzanie fraudami, aby zmniejszać koszty upewniając się, że oszustwo jest wykrywane szybko i efektywnie, nie naruszając przy tym zadowolenia klienta, bez nadmiernego powiększania kosztów sądowych lub kreowania nowych kosztów.
Wykorzystanie danych z roszczeń w podejmowaniu decyzji na poziomie korporacji: dla ubezpieczyciela, idealny system informacyjny wykorzystuje w efektywny sposób dane z całego przedsiębiorstwa, by wesprzeć decyzje biznesowe. Ubezpieczyciele muszą wykorzystać całkowitą wartość danych roszczeniowych przez ich odpowiednie wychwycenie, gromadzenie i wykorzystane, osiągając w ten sposób korzyści pod względem rentowności, efektywności, planowania strategicznego, oraz zgodności z regulacjami prawnymi.
Ostatecznie, w warunkach ostrej rywalizacji na rynku ubezpieczeń, praktyki zarządzania roszczeniami staną się najważniejszym i najefektywniejszym sposobem na utrzymanie udziału w rynku oraz rentowności. Zmiana sposobu rozpatrywania roszczeń nie tylko polepsza wydajność i efektywność każdego dnia, ale pozwala również ubezpieczycielom na spełnienie obietnic jakie niesie ich marka i poprawić jej wartość w długim okresie. Jednocześnie, może to wzbudzić wzrost poprzez pozyskiwanie klientów, utrzymywanie obecnych klientów, efektywność i wydajność procedur oraz zarządzanie ryzykiem. Bez tego ubezpieczyciele staną przed kosztownym wyzwaniem wyróżnienia się na rynku w innych dziedzinach.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl