eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMłodzi Polacy a posiadanie auta

Młodzi Polacy a posiadanie auta

2011-01-24 00:11

Młodzi Polacy a posiadanie auta

Osoby, które wybrały markę i model nowego pojazdu zakupionego w 2009 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Chociaż 85% młodych Polaków nie wyobraża sobie życia bez samochodu, aż 91% twierdzi, że nie stać ich na korzystanie z auta tak często, jakby chcieli. Podczas kiedy średnia cena samochodu nabytego przez młodego Europejczyka to ponad 9 tys. euro, cena auta kupionego przez młodego Polaka to mniej niż 4 tys. euro. Powód? W Polsce udział młodych w rynku pojazdów nowych jest najniższy w Europie i wynosi ok. 7%, podaje najnowszy raport "Obserwator Auto 2011. Młodzi i samochód".

Przeczytaj także: Europejczycy a samochody elektryczne

fot. mat. prasowe

Wskaźnik gospodarstw domowych posiadających samochody

Wskaźnik gospodarstw domowych posiadających samochody

Wśród krajów objętych badaniem „Obserwator Auto 2011. Młodzi i samochód” Polska wyróżnia się najniższym wskaźnikiem gospodarstw domowych posiadających auto. Młody Europejczyk zdobywa prawo jazdy średnio w wieku 19 lat, a rok później zaczyna regularnie z niego korzystać. Z kolei w Polsce jedynie 78% osób poniżej 30 roku życia posiada prawo jazdy, co stanowi relatywnie niski odsetek w porównaniu z pozostałymi, badanymi krajami Europy.

fot. mat. prasowe

Czy zwracasz dużą uwagę na estetykę oraz wygląd samochodu?

Czy zwracasz dużą uwagę na estetykę oraz wygląd samochodu?

Jak pokazuje badanie, polska młodzież jest w czołówce, jeśli chodzi o zamiłowanie do samochodów. Potwierdzają to dane świadczące o tym, że w znacznej większości czerpią radość z prowadzenia auta oraz przywiązują wagę do jego wyglądu. Z badań wynika jednoznacznie, że młodzi Polacy kochają piękne samochody. To właśnie w Polsce (90%) oraz na Półwyspie Iberyjskim (84%) jest najwięcej młodzieży, dla której estetyka auta jest ważnym czynnikiem jego wyboru.

fot. mat. prasowe

Osoby, które wybrały markę i model nowego pojazdu zakupionego w 2009 r.

Osoby, które wybrały markę i model nowego pojazdu zakupionego w 2009 r.

W odróżnieniu od osób starszych, dla których samochód ma przede wszystkim wartość użytkową, młodzi najbardziej cenią sobie możliwość czerpania przyjemności z prowadzenia auta. W tym zakresie Polska młodzież mocno wyróżnia się na tle Europy – aż 90% Polaków deklaruje, że czerpie przyjemność z prowadzenia samochodu. Ponadto, Polacy częściej niż inni młodzi Europejczycy wiążą samochód z szybkością, zabawą i wysokim poziomem życia.

fot. mat. prasowe

Średnia cena nabytego samochodu

Średnia cena nabytego samochodu

Z badania wynika również, że ograniczone możliwości finansowe Polaków bezpośrednio przekładają się na kwotę, jaką młodzi gotowi są przeznaczyć na zakup samochodu. W badanych krajach, poza Hiszpanią i Portugalią, występuje dość duża różnica między maksymalną sumą, jaką skłonne są wydać na samochód osoby młode, a kwotą deklarowaną przez seniorów. Młodzi Polacy mogą wydać na samochód znacznie mniej niż inni badani Europejczycy. Dwie trzecie młodych Europejczyków tłumaczy, że podana przez nich kwota, jaką byliby skłonni zapłacić za auto jest silnie skorelowana z ich możliwościami finansowymi. Barierę finansową szczególnie dotkliwie odczuwają Polacy, spośród których 79% osób poniżej 30. roku życia skarży się na swoje zasoby finansowe.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: