Netia wdraża TYTAN Billing
2004-10-14 00:04
Comarch podpisał z Netią, największym w Polsce niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej, umowę na wdrożenie swojego najnowszego systemu dla operatorów telekomunikacyjnych TYTAN InterPartner Billing. Nowy system informatyczny usprawni w Netii rozliczanie między operatorami współpracującymi w dostarczaniu usług dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Przeczytaj także: ComArch za granicę
Jest to pierwsze w Polsce wdrożenie systemu TYTAN InterPartner Billing, który został do tej pory zainstalowany u kilku znaczących operatorów telekomunikacyjnych na świecie. Wartość dostarczanych przez Comarch licencji i usług wynosi ponad 1 mln zł.W posiadającej ponad 400 tys. abonentów Netii, system TYTAN InterPartner Billing będzie wspierał proces rozliczania ruchu międzyoperatorskiego pomiędzy spółkami Grupy Netia oraz operatorami, z którymi Netia zawarła umowy dotyczące rozliczeń międzyoperatorskich. Elastyczność i funkcjonalność wdrażanego systemu pozwolić ma na budowę atrakcyjnej oferty marketingowej oraz na wykreowanie produktów kierowanych bezpośrednio do abonentów sieci innych Operatorów Telekomunikacyjnych.
W tym roku Prezes URTiP zatwierdził tzw. zasady RIO (Reference Interconnect Offer) obejmujące regulacje dotyczące pełnego zakresu usług telekomunikacyjnych w zakresie wymiany ruchu telekomunikacyjnego. Nowe regulacje pozwolą na znaczące rozszerzenie zakresu, możliwości działania oraz oferowania nowych rodzajów usług przez operatorów rozliczających się według zasad RIO.
System TYTAN InterPartner Billing do tej pory został wybrany między innymi przez operatorów telekomunikacyjnych we Francji, i na Litwie.
W pierwszym półroczu przychody Comarch z sektora telekomunikacyjnego wyniosły 45 mln zł, co stanowi 35,5 % całkowitych przychodów firmy. Sprzedaż eksportowa Comarch wyniosła ponad 35 mln zł, i jej udział w ogólnych przychodach ze sprzedaży wyniósł prawie 30%. Klientami Comarch na międzynarodowym rynku telekomunikacyjnym są między innymi Nokia, O2 Germany, DIS – Stan Waszyngton, Enitel.
Przeczytaj także:
Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za usługi dodatkowe
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Netia, Comarch, TYTAN InterPartner Billing, rozliczenia międzyoperatorskie, RIO