eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajczęściej cytowane media 2010

Najczęściej cytowane media 2010

2011-02-07 09:53

Najczęściej cytowane media 2010

Najbardziej opiniotwórcze media 2010 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Bezapelacyjnym zwycięzcą rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów roku 2010 jest Rzeczpospolita. Drugie miejsce zajmuje Gazeta Wyborcza, na trzecim Dziennik Gazeta Prawna. Najbardziej opiniotwórczą telewizją jest TVN24 a rozgłośnią radiową: RMF FM (odpowiednio czwarte i piąte miejsce w rankingu głównym). Wśród portali zwyciężył onet.pl, Puls Biznesu jest najczęściej cytowanym medium biznesowym a regionalnym liderem pozostaje Życie Warszawy - wynika z rocznego podsumowania Instytutu Monitorowania Mediów.

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media XII 2010

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media 2010

Najbardziej opiniotwórcze media 2010

W 2010 roku kluczem do sukcesu wysokiej liczby powołań były wywiady i kontrowersyjne wypowiedzi, a na przestrzeni dwunastu miesięcy nie zabrakło niespodzianek w rankingach.

Warto wiedzieć

W 2010 roku kluczem do wysokiej cytowalności były wywiady i rozmowy z politykami. Dużą nośność zapewniały zwłaszcza kontrowersyjne wypowiedzi polityków („ktoś je nadpiłował”) i sensacyjne, choć niekoniecznie prawdziwe relacje w sprawie Smoleńska („jak nie wyląduję to mnie zabiją”). Doniesienia dotyczące katastrofy smoleńskiej i polityki polskiej były cytowane przez inne media zdecydowanie najczęściej.

Obserwowalnym trendem w drugiej połowie 2010 roku jest obecność na wysokich miejscach głównego rankingu gazet postrzeganych dotąd jako niszowe– Gazety Polskiej, Naszego Dziennika i Gościa Niedzielnego. Było to związane z ich publikacjami na temat katastrofy smoleńskiej, często postrzeganymi jako kontrowersyjne.

Prasa: pełen przekrój

Wśród dziesięciu najczęściej cytowanych tytułów prasowych znalazło się: 5 dzienników ogólnopolskich (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Polska, Nasz Dziennik), 3 tygodniki (Wprost, Newsweek, Polityka), dziennik ekonomiczny (Puls Biznesu) oraz jeden tabloid (Super Express).

Tygodniki: zwycięzcą Wprost, przegranym Polityka?

W 2010 Wprost był najczęściej cytowanym tygodnikiem i ma najwyższe w rankingu generalnym. Z rankingu 15 najbardziej opiniotwórczych mediów 2010 wypadła natomiast Polityka (w zeszłym roku 13 miejsce). Jednak nadal razem z Wprost i Newsweekiem stanowią trójkę najczęściej cytowanych tygodników w Polsce.

Z kolei dla Gazety Polskiej rok 2010 to nie tylko ponad dwukrotny wzrost sprzedaży (wg. danych ZKDP), ale też wyrobienie sobie pozycji wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów. W lipcu Gazet Polska zajęła piąte miejsce w ogólnym rankingu –powoływano się na opublikowany przez nią „smoleński” wywiad z Jarosławem Kaczyńskim.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: