Najczęściej cytowane media 2010
2011-02-07 09:53
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media XII 2010
Miesięczniki – Forbes i reszta
Miesięcznikami, na które w 2010 roku najczęściej powoływały się inne media, były Forbes oraz Perspektywy. W rankingu wysoko znalazł się też Twój Styl i Playboy.
Telewizja
Pierwsza trójka stacji telewizyjnych utrzymała się w niezmienionym stanie od zeszłego roku. Prowadzi TVN24, za nią TVN oraz TVPinfo. Znaczący wzrost od zeszłego roku zanotował Polsat News, który zajął czwarte miejsce, wyprzedzając TVP1 i TVN CNBC.
Radio
W czołówce rozgłośni radiowych RMF FM, za nim Radio ZET i TOK FM – bez zmian w porównaniu z zeszłym rokiem. Kolejne miejsca zajęły programy Polskiego Radia (PR3 i PR1), ekonomiczne Radio PiN, następnie Radio Maryja oraz trzy rozgłośnie regionalne: Radio Gdańsk, Radio Merkury i Radio Szczecin.
Internet
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe to onet.pl, tvn24.pl i wp.pl. W gronie najczęściej przywoływanych stron internetowych znalazły się również 2 serwisy ekonomiczne (money.pl, wnp.pl) i jeden rozrywkowy (pudelek.pl).
Media ekonomiczne
Puls Biznesu i Parkiet podobnie jak w 2009 roku są najczęściej cytowanymi mediami ekonomicznymi. Najczęściej cytowanym portalem ekonomicznym był money.pl, telewizją: TVN CNBC a rozgłośnią: Radio PiN.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze telewizje 2010
Media regionalne
W 2010 najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym było Życie Warszawy, na drugim miejscu uplasował się Dziennik Polski, a podium zamknęło Metro. Dużą liczbę powołań osiągnął też Tygodnik Podhalański i Dziennik Wschodni. W TOP 10 najczęściej cytowanych mediów regionalnych w 2010 roku znalazła się jedna stacja radiowa: Radio Gdańsk. Na lokalne telewizje powoływano się zdecydowanie rzadziej niż na prasę i radio.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl