Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych
2011-02-11 14:00
Przeczytaj także: Internet a zakupy chemii gospodarczej
Zapytani o rodzaj informacji poszukiwanych w sieci na temat napojów, respondenci wskazywali najczęściej opinie innych użytkowników o konkretnym produkcie (60%), opisy produktów (55%) oraz informacji o cenach (52%). Nieco mniej niż połowa respondentów poszukuje w sieci testów napojów (47%) oraz nowości i promocji (46%). Część Internautów skupia także swoją uwagę na informacjach dotyczących kwestii zdrowotnych: poradach dotyczących zdrowego odżywania (44%), leczniczych właściwościach niektórych napojów (41%), ich oddziaływaniu na cerę, samopoczucie, sen etc. (40%).
fot. mat. prasowe
Jakiego rodzaju informacji na temat napojów szuka Pan(i) w internecie?
Biorąc pod uwagę aktywność badanych internautów możemy dostrzec, że wśród osób, które poszukują informacji o napojach i sokach, 76% robi to co najmniej raz w miesiącu. Dla porównania z wcześniejszymi badaniami z tego cyklu – w przypadku produktów żywnościowych analogiczny wynik wynosił aż 91%, 85% w odniesieniu do kosmetyków i 80% w przypadku produktów chemii gospodarczej. Wyniki badania pokazują również, że mężczyźni częściej poszukują na stronach www informacji na temat napojów i soków.
fot. mat. prasowe
Jak często szuka Pan(i) na stronach internetowych informacji o napojach?
Rola internetu w zakupach napojów bezalkoholowych
Z odpowiedzi respondentów wynika, że Internet pełni znaczącą rolę w procesie poszukiwania informacji o napojach bezalkoholowych i planowaniu zakupów. Z punktu widzenia producentów napojów i soków oraz ich obecności w sieci, duże znaczenie ma informacja, że 63% pytanych jest zdania, że internet jest dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie. Ponadto, 56% respondentów oczekuje, że informacje o napojach będą jak najszerzej obecne w Internecie.
fot. mat. prasowe
Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl