Reklamacje na nowo
2004-10-20 00:05
Przeczytaj także: Odrzucona reklamacja w banku: sąd to ostateczność
Rozporządzenie zastąpi obowiązujące dotychczas rozporządzenie Ministra Gospodarki. To, co różni te dwa rozporządzenia, to zakres regulacji - nowe dotyczy już nie tylko usług powszechnych, ale wszystkich usług telekomunikacyjnych.- Rozporządzenie w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego ma dyscyplinować wszystkich dostawców usług telekomunikacyjnych - powiedział wiceminister infrastruktury Wojciech Hałka, odpowiedzialny za telekomunikację.
Nowe rozporządzenie wprowadza jednoinstancyjność postępowania reklamacyjnego. Klient nie będzie się mógł odwołać od niekorzystnej dla siebie decyzji operatora - w takim wypadku pozostanie postępowanie mediacyjne lub polubowne, zaś w ostateczności - droga sądowa.
Operatorzy wszystkie reklamacje będą musieli rozpatrzyć w ciągu 30 dni. Istotną regulacją z punktu widzenia klienta jest zapis mówiący o tym, że w przypadku upłynięcia 30 dniowego terminu rozpatrzenia przez operatora, reklamacja staje się uznana.
Operatorzy telekomunikacyjni będą także musieli informować o brakach w reklamacji, a klient na jej złożenie będzie miał czas przez 12 miesięcy od zaistnienia jej przyczyny.
Ponadto nowa regulacja zobowiązuje operatorów do przyjmowania reklamacji w każdym punkcie obsługującym użytkowników danego dostawcy usług (czyli np w punktach sprzedaży usług), a nie tylko w biurach obsługi klientów.
Rozporządzenie o procedurach reklamacyjnych jest jednym z aktów wykonawczych do nowego Prawa Telekomunikacyjnego, które weszło w życie 3 sierpnia.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl