Polscy pracownicy a zadowolenie z pracodawcy
2011-02-18 08:48
Czy poleciłby/aby Pan/ Pani firmę, w której obecnie pracuje, jako atrakcyjnego pracodawcę? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy pracownicy a zmiana pracy w 2011
Jak podają autorzy badania, skłonność do polecenia swojego pracodawcy innym rośnie wraz z poziomem wykształcenia – osoby lepiej wykształcone są bardziej zadowolone ze swoich pracodawców. Najbardziej skłonni do zachęcania innych do pracy w swojej firmie są pracownicy umysłowi oraz kadra zarządzająca.- Zmiana negatywnego postrzegania pracodawcy nie jest możliwa bez budowy zaangażowania wśród obecnych pracowników, którzy w ogromnej mierze kształtują obraz organizacji. Dlatego też budowa pożądanego wizerunku pracodawcy powinna odbywać się równolegle na dwóch poziomach – zewnętrznym, skierowanym do potencjalnych pracowników, ale także na - często niedocenianym - poziomie wewnętrznym – komentuje Katarzyna Rek, Employer Branding Practice Lider w On Board PR Ecco Network.
Szukamy stabilności w dobrej atmosferze
Badane osoby zapytano, które z określonych czynników mają dla nich największe znaczenie przy wyborze konkretnego pracodawcy. Jako kluczowe ankietowani wskazali poczucie stabilności zatrudnienia (55 proc.) oraz dobrą atmosferę w pracy (52 proc.). Dobra atmosfera w pracy ma ogromne znaczenie szczególnie dla osób młodych. Dla pracowników w najmłodszej grupie wiekowej (18 – 24 lata) panujące w firmie relacje okazują się być najistotniejszym czynnikiem (59 proc. wskazań), wyprzedzając nawet poczucie stabilności zatrudnienia (53 proc.).
fot. mat. prasowe
Z którego z wymienionych poniżej źródeł informacji o potencjalnym pracodawcy korzysta Pan/Pani najcz
Opinia bliskich kluczowa przy wyborze pracodawcy
Poszukując informacji o pracodawcy statystyczny Polak korzysta zwykle z co najmniej kilku różnych źródeł informacji. Jak pokazuje badanie Polacy najchętniej korzystają z opinii bliskich osób – przede wszystkim znajomych lub rodziny (45 proc.). Elektroniczne źródła pozyskiwania informacji w tym portale branżowe, strony WWW, serwisy społecznościowe oraz blogi mają się coraz lepiej. Już 41 proc. badanych korzysta z nich przy wyszukiwaniu informacji o potencjalnym pracodawcy. Spośród wymienionych w badaniu internetowych źródeł informacji o pracodawcach Polacy najczęściej korzystają z korporacyjnych stron internetowych (14 proc.).
W grupie osób młodych (18 - 24 lata) i lepiej wykształconych w poszukiwaniu informacji o potencjalnym pracodawcy oczywiście największe znaczenie odgrywa Internet, w tym portale branżowe, strony WWW, serwisy społecznościowe oraz blogi). Popularność tradycyjnych kanałów poszukiwania informacji jest szczególnie widoczna w starszych grupach wiekowych.
fot. mat. prasowe
Czy poleciłby/aby Pan/ Pani firmę, w której obecnie pracuje, jako atrakcyjnego pracodawcę?
Polacy najczęściej korzystają z korporacyjnych stron internetowych (14%). Jako źródło wiedzy o pracodawcy niski wynik uzyskały targi pracy (5%), rankingi pracodawców (2%), a także ulotki i broszury firmowe (5%). Może to wynikać z faktu, iż są to narzędzia skierowane do wąskich grup potencjalnych pracowników (np. targi, kierowane głównie do studentów) lub jak w przypadku rankingów pracodawców są słabo komunikowane opinii publicznej.
Informacje o badaniu
Raport „Atrakcyjny pracodawca, czyli kto?” jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Partnerem raportu jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez PBS DGA w październiku 2010 r., na losowo dobranej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl