Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych
2011-02-21 12:03
Skąd generalnie czerpiesz wiedzę o usługach/ofertach operatorów komórkowych? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych
Źródła informacji o usługach i ofertach sieci komórkowychWiększość respondentów wśród źródeł informacji o usługach i ofertach operatorów sieci komórkowych na pierwszym miejscu zdecydowanie wymienia Internet (92%). Internauci czerpią swoją wiedzę także z reklamy (64%), od znajomych i rodziny (51%), od konsultantów w salonach i punktach sprzedaży (49%), jak również z ulotek (44%). Biorąc pod uwagę główne media, poza-internetowe źródła wiedzy są wskazywane przez badanych rzadziej – programy telewizyjne i audycje radiowe (41% wskazań), czasopisma kolorowe (25%).
fot. mat. prasowe
Skąd generalnie czerpiesz wiedzę o usługach/ofertach operatorów komórkowych?
Źródła informacji o usługach i ofertach operatorów telekomunikacyjnych – zestawienie
Oferty sieci telefonii komórkowej na tle innych usług telekomunikacyjnych cieszą się ogólnie większym zainteresowaniem, jednak ich ranking jest taki sam bądź zbliżony, jak w przypadku usług i ofert platform satelitarnych, operatorów telewizji kablowej i telefonii stacjonarnej.
fot. mat. prasowe
Skąd generalnie czerpiesz wiedzę o usługach/ofertach...?
Poszukiwanie informacji o ofertach i usługach telefonii komórkowej
Szukając informacji o ofertach i usługach telefonii komórkowej w Internecie, ankietowani zdecydowanie najczęściej sięgają do stron operatorów i dostawców usług (88%). Znaczącym źródłem informacji są również wyszukiwarki (48%) oraz fora lub grupy dyskusyjne (46%). Niektórzy Internauci szukają w sieci ww. informacji także w serwisach specjalistycznych (32%), natomiast tylko 7% badanych poszukuje ich na blogach.
fot. mat. prasowe
Gdzie w internecie szukasz informacji o usługach/ofertach operatorów sieci komórkowych?
Biorąc pod uwagę typy informacji na temat usług i ofert operatorów telefonii komórkowej, respondenci przede wszystkim poszukują w Internecie wiedzy o cenach (87%) i ofertach promocyjnych (81%). Duża część badanych jest zainteresowana także informacjami o szczegółach oferty (71%) oraz o modelach telefonów (67%). Znacząca grupa respondentów szuka informacji o usługach operatorów (57%), jak również opinii innych użytkowników na temat konkretnych ofert (49%). Jedna trzecia badanych szuka online informacji na temat dostępu do Internetu za pomocą telefonu komórkowego.
fot. mat. prasowe
Jakiego rodzaju informacji nt. usług/ofert operatorów komórkowych poszukujesz w internecie?
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl