eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych

Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych

2011-02-21 12:03

Przeczytaj także: Rola Internetu w zakupach napojów bezalkoholowych


Rola Internetu w procesie zakupu usług sieci komórkowych

Z odpowiedzi respondentów wynika, że Internet pełni istotną rolę w procesie poszukiwania informacji na temat ofert i usług sieci komórkowych oraz planowaniu zakupu. Z punktu widzenia operatorów telefonii komórkowej oraz ich obecności w sieci, niebagatelne znaczenie ma informacja, że 81% pytanych jest zdania, że Internet jest bardzo dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie. Ponadto, 78% respondentów oczekuje, że informacje o usługach i ofertach sieci komórkowych będą jak najszerzej obecne w Internecie.

fot. mat. prasowe

Na ile zgadzasz się ze stwierdzeniem...?

Na ile zgadzasz się ze stwierdzeniem...?


Rola reklamy w procesie podejmowania decyzji o zakupie usług sieci komórkowych

Raport wskazuje również, że aż 88% respondentów spotkało się w Internecie z reklamami telefonii komórkowej. Osoby te najlepiej kojarzą reklamy online marki Orange (61%) oraz Play (59%). Z reklamami Ery spotkało się 48% badanych, natomiast reklamy Plusa kojarzy 45% respondentów. Wśród reklam ofert prepaid, najlepiej rozpoznawane jest Heyah (40% wskazań). Pozostałe oferty telefonii komórkowej na kartę są kojarzone przez nie więcej niż 27% badanych.

fot. mat. prasowe

Internet a reklamy marek telefonii komórkowej

Internet a reklamy marek telefonii komórkowej


Najbardziej poszukiwane funkcjonalności nowych telefonów komórkowych

Respondenci zapytani o najważniejsze funkcjonalności nowego telefonu komórkowego, który chcieliby kupić, na pierwszym miejscu wymieniają aparat fotograficzny (46% wskazań). Poszukują także modeli telefonów z dostępem do Internetu przez wifi (32%), odtwarzaczem plików muzycznych [mp3] (32%) oraz funkcją bluetooth (31%). Dla jednej czwartej badanych nowy telefon powinien być wyposażony w system nawigacji GPS. Co piąty ankietowany jest zainteresowany kupnem aparatu wyposażonego w ekran dotykowy (23%) oraz szybki dostęp do Internetu w standardzie 3G (21%). Pozostałe funkcjonalności nowych telefonów komórkowych uzyskały nie więcej niż 16% wskazań. Z poniższej listy można wnioskować, że najbardziej poszukiwanymi funkcjonalnościami nowych telefonów są usługi transmisji danych – dostęp do Internetu (wifi, 3G), GPS i bluetooth.

fot. mat. prasowe

Gdybyś w tej chwili zamierzał kupić nowy aparat komórkowy, które funkcje uznałbyś za najważniejsze?

Gdybyś w tej chwili zamierzał kupić nowy aparat komórkowy, które funkcje uznałbyś za najważniejsze?


Informacje o badaniu
Wywiady zrealizowano metodą CAWI (web survey). Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia, jednego z największych access paneli w Polsce. Strukturę próby, wg płci, wieku i wykształcenia, oparto na danych o osobach decydujących o wyborze operatora telefonu komórkowego z badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres kwiecień – wrzesień 2010 roku. Grupa ta stanowi 37,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15+ daje 11,27 miliona osób. Wielkość badanej próby wyniosła 1000 osób, co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1%. Wywiady przeprowadzono w dniach 28 listopada – 3 grudnia 2010 roku.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: