Product placement w grach
2004-10-24 00:05
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Reklama w grach zwiększa rozpoznawalność marki
fot. mat. prasowe
Pierwszą firmą, jaka weźmie udział w badaniu będzie Chrysler, który zapłacił za umieszczenie w grze samochodów Jeep. Reprezentatywna grupa graczy w wieku od 13 do 35 lat będzie grać w komputerową wersję "THUG2". Zainstalowana na komputerze aplikacja zmierzy, jak często użytkownicy wchodzą w interakcje z umieszczonymi w wirtualnym uniwersum produktami Chryslera.
Wyniki testów mają dać odpowiedź na pytanie, czy warto zwiększać nakłady na umieszczanie reklam w grach wideo. Można się jednak domyślić, że skoro testy organizuje wydawca gry, wyniki będą zachęcające... I pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu to wydawcy płacili potężne sumy za możliwość wykorzystania prawdziwych produktów w swoich grach.
oprac. : 4Press