Portale dla rodziców zyskują popularność
2011-02-28 00:15
Przeczytaj także: Na co dzieci wydają swoje kieszonkowe?
fot. mat. prasowe
Liczba użytkowników i zasięg serwisów parentingowych
Najpopularniejszym serwisem parentingowym pod względem liczby użytkowników jest dziecko.onet.pl. W listopadzie 2010 serwis ten odwiedziło 745 tysięcy użytkowników. Na drugim miejscu uplasował się serwis dzieci.pl również z liczbą ponad 700 tysięcy użytkowników, a na trzecim miejscu ponownie serwis Onetu rodziceradza.pl. Pod względem średniego czasu spędzanego na serwisie oraz ilości odsłon prym wiedzie forum eDziecko na gazeta.pl.
fot. mat. prasowe
Top 10 grup witryn i domen niezgrupowanych w kategorii „dzieci i rodzina”
Badanie wskazuje również, że z serwisów parentingowych częściej korzystają kobiety niż mężczyźni. Warto jednak zwrócić uwagę, że mężczyźni stanowią aż 40% użytkowników serwisów mimo, że serwisy wydają się być często kierowane wyłącznie do kobiet. Biorąc pod uwagę wiek internautów, można zauważyć, że najliczniejszą grupą użytkowników są osoby w wieku 25-34 - 1/3 wszystkich użytkowników serwisów parentingowych. W pozostałych grupach wiekowych odsetek osób korzystających z serwisów parentingowych jest niższy niż odsetek wśród wszystkich internautów.
fot. mat. prasowe
Płeć i wiek użytkowników serwisów parentingowych
Pod względem wykształcenia najliczniejszą grupę użytkowników stanowią osoby o wykształceniu średnim (37% użytkowników) oraz o wykształceniu wyższym (29% użytkowników). Nieco mniej osób z wykształceniem podstawowym i zawodowym korzysta z serwisów parentingowych niż z internetu w ogóle. Należy jednak pamiętać, że do grupy osób z wykształceniem podstawowym zaliczani są również uczniowie.
Informacje o badaniu
Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius (XI 2010), które jest w Polsce standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie wiele tysięcy witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl