Tablety i czytniki e-książek zyskują zwolenników
2011-03-05 00:09
Jak bardzo jesteś zorientowany nt. tabletów i czytników? © fot. mat. prasowe
Rośnie apetyt na tablety i czytniki e-książek wynika z najnowszego badania The Boston Consulting Group. Oczekiwana premiera iPada 2 trafia na okres dużego popytu, którego nie hamują wysokie ceny.
Przeczytaj także: Tablety - wciąż zbyt drogo
fot. mat. prasowe
Jak bardzo jesteś zorientowany nt. tabletów i czytników?
Okazuje się, że klienci nie tracą zainteresowania tymi produktami. Utrzymuje się na wysokim poziomie od boomu z kwietnia 2010 r., czyli od premiery iPada. Apple sprzedała 3 miliony urządzeń w Stanach Zjednoczonych w ciągu 80 dni. W najbliższą środę w San Francisco poznamy kolejną odsłonę tabletu.
„Wyniki badania potwierdzają, że tablety i czytniki e-książek lada moment staną się po prostu niezbędne” – twierdzi Dominic Feld, partner w BCG i szef pionu kompetencyjnego ds. mediów w Stanach Zjednoczonych. „Wszystko sprowadzi się do dwóch kwestii – kto zwycięży w starciu o pozycję lidera na rynku oraz co zyskamy albo utracimy w wyniku tej walki”.
W grudniu 2010 r., gdy przeprowadzono badanie, dwie trzecie (67%) amerykańskich konsumentów słyszało o tabletach i czytnikach e-książek. W marcu 2010 r., gdy BCG realizowała podobne badanie, odsetek ten wynosił 54%. Wyniki z amerykańskiego rynku pokrywają się z sytuacją w pozostałych krajach objętych badaniem – w Chinach o tabletach słyszało 73% badanych (najwyższy odsetek), zaś w Wielkiej Brytanii 59% (wzrost o 16%, najwyższy wśród badanych).
Na całym świecie cały czas mnóstwo osób deklaruje chęć zakupu urządzeń: 69% osób mających świadomość ich istnienia zamierza nabyć tablet albo czytnik e-książek w ciągu trzech najbliższych lat (w marcu 2010 r. odsetek ten wynosił 73%). W Stanach Zjednoczonych połowa konsumentów znających tablety i czytniki e-książek planuje zakup w ciągu najbliższego roku – wzrost o 3% w stosunku do marcowego badania.
Jak wynika z badania, ceny urządzeń elektroniki użytkowej spadają, ale konsumenci są gotowi płacić za tablety dziś tyle samo, ile płacili w marcu 2010 r. – zwłaszcza w Europie. We Włoszech klient przeznaczy na tablet do 330 USD, w Niemczech ok. 260 USD, zaś w Stanach Zjednoczonych ok. 200 USD. To mniej niż 499 USD, początkowa cena iPada, ale deklarowane kwoty pokazują, jak ceny mogą się kształtować za mniej więcej rok, jeśli ceny tabletów i czytników e-książek będą spadać w tempie cen pozostałych urządzeń elektroniki użytkowej.
Przeczytaj także:
Konieczna podzielność uwagi czyli multiscreening w natarciu
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl