Galeria Zielona Przystań w Gorzowie
2011-03-03 09:47
Przeczytaj także: Galeria Blue Center w Żyrardowie
– Wszystkie procedury urzędowe związane z budową galerii Zielona Przystań są już zakończone – mówi Małgorzata Jaroniek, dyrektor ds. inwestycji Elektry Plus, inwestora Zielonej Przystani. – W ciągu kilku tygodni powinna zakończyć się procedura wyboru generalnego wykonawcy i wkrótce potem ruszą prace budowlane.Jednocześnie trwa komercjalizacja obiektu, finalizowane są już negocjacje najmu z wieloma znanymi w Polsce markami. W Zielonej Przystani znajdzie się m.in. supermarket delikatesowy Piotr i Paweł i supermarket drogeryjny Rossmann. Inwestor kładzie też duży nacisk na współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, do których skierowany jest specjalny program Elektry Plus „Twój nowy port. Zielona Przystań”. W jego ramach inwestor oferuje pośrednictwo w kontaktach ze znanymi markami sieciowymi – franczyzodawcami oraz ułatwienia w wynajmie lokalu pod własną marką.
Rodzinna, osiedlowa i ekologiczna
Taki charakter ma mieć galeria Zielona Przystań, która powstaje w centrum Górczyna, największej dzielnicy mieszkaniowej w Gorzowie. Dzięki współpracy Elektry Plus, władz miasta i lokalnej spółdzielni mieszkaniowej powstanie kompleks rekreacyjno-handlowy z ok. 65 lokalami handlowymi i usługowymi, kawiarniami i restauracjami, fitnessem i spa, placami zabaw dla dzieci, boiskami sportowymi oraz nowymi drogami i parkingami. Planowany termin otwarcia galerii to wiosna 2012 r.
– Nasza inwestycja w Zieloną Przystań jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców największej dzielnicy w Gorzowie – mówi Marek Bobowski, prezes Zarządu Elektry Plus. – Z przeprowadzonego przez nas sondażu wynika, iż centrum będzie naturalnym uzupełnieniem dzielnicy Górczyn w zakresie kompleksowej oferty handlu, rozrywki i usług. Równocześnie z naszą galerią powstaje kompleks boisk, które realizuje Spółdzielnia Mieszkaniowa Górczyn. Powstanie w ten sposób prawdziwe serce dzielnicy, prawdziwa „przystań” dla mieszkańców.
Zielona Przystań w liczbach
- powierzchnia całkowita: 23 696 m2
- powierzchnia handlowa: 10 500 m2
- wartość inwestycji: ok. 60 mln zł
- wartość inwestycji dodatkowych dla miasta: ok. 5 mln zł
- liczba kondygnacji: 3
- liczba najemców: 65
- liczba miejsc parkingowych: 300
-
strefy zasięgu:
- 25 tys. mieszkańców w strefie 10-min. drogi pieszej
- 53 tys. mieszkańców w strefie 5-min. jazdy samochodem
- 100 tys. mieszkańców w strefie 10-min. jazdy samochodem
- 178 tys. mieszkańców w strefie 30-min. jazdy samochodem
- planowany termin otwarcia: wiosna 2012 r.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl