Oglądalność wiosennej ramówki TV
2011-03-08 11:26
TOP10 nowych formatów z największą widownią w grupie wiekowej wszyscy 4+ (28.02 – 06.02 2011) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek telewizyjny w 2010 roku
fot. mat. prasowe
TOP10 nowych formatów z największą widownią w grupie wiekowej wszyscy 4+ (28.02 – 06.02 2011)
Analiza TNS OBOP wskazuje, że wśród serialowych nowości ranking wygrywają zdecydowanie propozycje stacji publicznych TVP1 i TVP2, debiutancki odcinek „Przepisu na życie” TVN z widownią 2,3 mln zajął dopiero czwarte miejsce w tej kategorii. TVP2, Polsat oraz TVN w weekend konkurowały ze sobą również poprzez nowe muzyczne show, które zgromadziły porównywalną widownię. Najwięcej osób obejrzało „X Factor” (średnio 3,3 mln; udziały 20%), następnie „Bitwę na głosy” (średnio 3,2 mln; udziały 22%), „Must be the music….” wybrało średnio 3,1 mln Polaków (udziały 21%).
Żadna z nowości nie znalazła się jednak wśród pierwszej dziesiątki najlepiej oglądanych programów ubiegłego tygodnia. Okazuje się, że widzowie chętniej wybierają sprawdzone propozycje – hitem minionego weekendu został emitowany przez TVP1 serial „Ranczo”, którego odcinek w niedzielny wieczór przyciągnął 8,5 mln telewidzów. Program ten wybrał do drugi Polak zasiadający w tym momencie przed telewizorem (udziały 49%).
Przed pojawieniem się nowych formatów w pierwszych miesiącach tego roku telewidzów przyciągały przede wszystkim sprawdzone seriale, transmisje sportów zimowych oraz programy informacyjne, które królowały „zimowych ramówkach” stacji ogólnopolskich.
Jak podaje TNS OBOP, w kategorii „serial” w styczniu i lutym 2011 r. najwięcej widzów śledziło losy bohaterów sztandarowych propozycji TVP2. Oprócz zdecydowanego lidera „M jak miłość” z widownią 6,7 mln Polaków (udziały 43%), najbardziej liczną rzeszę fanów miało „Na dobre i na złe” (4,4 mln osób; 30%) oraz „Barwy szczęścia” (4,3 mln; udziały 28%). Wśród programów sportowych ranking wygrał konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w Bischofshofen, który zgromadził przed odbiornikami średnio 5,6 mln telekibiców (udziały 40%). Kategoria „rozrywka” to triumf „Telekamer Teletygodnia 2011” (5,4 mln osób; udziały 39%), jednak z cyklicznych programów rozrywkowych najlepiej wypadł program „Jaka to melodia?” TVP1, przyciągający w styczniu i lutym br. średnio 4 mln widzów, przy udziałach w rynku na poziomie 31%.
W okresie styczeń - luty 2011 wielu widzów gromadziły również najważniejsze programy informacyjne - „Wiadomości” TVP1 – średnio 4,8 mln osób (udziały 33%), „Teleexpress” TVP1 (4,7 mln; udziały 43%) oraz „Fakty” TVN (średnio 4,3 mln; udziały 31%).
"Tradycyjnie w marcu, w związku z większymi możliwościami spędzania czasu poza domem, stacje telewizyjne intensywniej konkurują o widzów, wprowadzając do swoich ofert programowych szereg nowości. Bardzo aktywne są w tym obszarze główne stacje ogólnopolskie, dla których, ze względu systematyczny wzrost udziałów stacji tematycznych w rynku telewizyjnym, poprzeczka jest postawiona z roku na rok coraz wyżej" – komentuje Krzysztof Guzowski, Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.
Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3016 osób powyżej 4 roku życia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl