Finanse polskich kobiet
2011-03-08 12:24
Przeczytaj także: Finanse i bankowość dla kobiet
Jak czytamy w raporcie, w powszechnej świadomości funkcjonują dwa stereotypy dotyczące finansowych zachowań kobiet - z jednej strony kobiety są postrzegane jako osoby rozrzutne, które częściej ulegają pokusie dokonywania spontanicznych zakupów. Z drugiej strony funkcjonuje przekonanie, że często to kobieta trzyma pieczę nad rodzinnymi finansami. Według badań nadal aktualny jest model rodziny, w którym to mężczyzna przynosi do domu większość pieniędzy, a kobieta nimi zarządza w ramach dbania o ognisko domowe. Ten tradycyjny model powoli ulega jednak zmianie. Dowodem na to są np. dedykowane dla kobiet produkty finansowe, które mają im ułatwić dysponowanie własnymi pieniędzmi. Kiedy popatrzymy, jakie produkty banki najczęściej dopasowują do potrzeb kobiet, to zauważymy, że celem tych zabiegów jest zachęcenie kobiet raczej do wydawania niż do oszczędzania pieniędzy.W finansach prym wiodą mężczyźni
fot. mat. prasowe
Oferta banków skierowana do kobiet cz. 1
Oferta banków skierowana do kobiet cz. 1
Wzrastająca rola kobiet w świecie finansów
Z raportu wynika, że finansowa emancypacja kobiet stała się faktem. Globalnie kobiety decydują o 2/3 wszystkich wydatków konsumpcyjnych, a analizy wskazują, że ten odsetek będzie wzrastał. Dzieje się tak pomimo tego, że kobiety poświęcają codziennie dużo więcej czasu na opiekę nad domem, niż mężczyźni. Średnio w tygodniu jest to prawie 30 godzin, czyli prawie pełny etat! Czas wolny, który pozostaje w ich dyspozycji, najchętniej poświęcają na… zakupy. W pierwszej trójce ulubionych form spędzania wolnego czasu są jeszcze dbanie o wygląd i urodę oraz oglądanie telewizji. Do każdego z tych zajęć przyznaje się ponad 70% kobiet.
![Kobiece zarządzanie finansami [© Peter Atkins - Fotolia.com] Kobiece zarządzanie finansami](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/kobiety/Kobiece-zarzadzanie-finansami-114399-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl