eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRezerwacje wakacji przez Internet II 2011

Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011

2011-03-15 13:51

Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011

Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Stało się! Stało się to, czego dotychczas nikt sobie chyba nie wyobrażał. Egipt zdetronizowany. I to jak! W lutym królową wyborów turystycznych została Hiszpania. N drugim miejscu Turcja, na trzecim Grecja. Konflikty krajów Północnej Afryki już w drugim miesiącu wpłynęły na obraz sprzedaży polskich biur podróży. Kto i ile stracił, a kto w to miejsce zyskał? Na którą pozycję spadł Egipt i Tunezja? Kto jest królem kierunków egzotycznych? Jak biura podróży poradziły sobie z chwilowym kryzysem? Dwa portale turystyczne, Wakacje.pl i EasyGo.pl, jak co miesiąc dokonały precyzyjnej analizy wyborów zakupowych swoich klientów.

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet I 2011

Jak i z kim?

fot. mat. prasowe

Skład osobowy rezerwacji

Skład osobowy rezerwacji

Mimo, że luty to czas wyjazdów zimowych i egzotycznych w sprzedaży króluje oferta wczesnowiosenna i letnia. Niezmiennie najchętniej podróżujemy w parach. W lutym rezerwacje dwuosobowe założyło w naszych portalach 58 proc. wszystkich kupujących klientów. Dokładnie tyle samo co przed rokiem. Podobnie stały wynik, 6 proc. wyborów, zanotowali wyjeżdżający w pojedynkę.

Z raportu wynika, że podróże w składach rodzinnych 2+1 (rodzice i jedno dziecko) wybrało w lutym 12 proc. klientów. To o jeden punkt procentowy mniej niż przed rokiem. Wyjazdy 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) wybrało 5 proc. kupujących. Tak samo jak w lutym 2010 roku.

O jeden punkt procentowy, rok do roku, zyskały wyjazdy w małych grupach osobowych składających się maksymalnie z 5 osób.

Za ile?

fot. mat. prasowe

Wartość rezerwacji

Wartość rezerwacji

Raport pokazuje, że w aspekcie zakupów wyjazdów turystycznych luty 2011 był droższy od lutego 2010 o 325 zł. Średnia wartość rezerwacji w minionym miesiącu wynosiła 5548 zł. Przed rokiem było to 5223 zł.

Po oferty najdroższe w katalogach, w cenie powyżej 5 tys. zł za rezerwację, sięgnęło w lutym 46 proc. klientów. To aż o 5 proc. więcej niż przed rokiem. Przedział ofertowy 4-5 tys. zł wybrało w tym samym czasie 17 proc. klientów (2010 – 19 proc.), a rezerwacje za 3-4 tys. zł kupiło 14 proc. internautów (2010 – 20 proc.). Po oferty z przedziału ekonomicznego za 2-3 tys. zł sięgnęło w lutym 12 proc. klientów (2010 – 10 proc.) a kwotę poniżej 2 tys. zł postanowiło wydać 11 proc. kupujących (2010 – 10 proc.).

Na ile?

fot. mat. prasowe

Długość pobytu

Długość pobytu

Tak samo jak w wielu minionych miesiącach wciąż najchętniej wyjeżdżamy na tydzień. W lutym 2011 tak określone czasowo oferty kupiło 63 proc. klientów. To o 2 punkty procentowe więcej niż przed rokiem.

27 proc. kupujących wybrało oferty 14-dniowe, a 10 proc. klientów inne np. 3, 5, 9 lub 10 dniowe. To kolejno o 4 punkty mniej i o 2 więcej niż w lutym 2010 roku.

Kierunki POP Turystyki

Stało się! Stało się to, czego dotychczas nikt sobie chyba nie wyobrażał. Egipt został zdetronizowany. I to jak! W lutym królową sprzedaży kierunków POP turystycznych została Hiszpania z wynikiem 24 proc. sprzedaży. To awans, rok do roku, o 3 pozycje w zestawieniu i co najważniejsze, aż o 17 punktów procentowych w podsumowaniu sprzedaży.

 

1 2 ... 4

następna

Franczyza w Polsce 2011

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: