Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011
2011-03-15 13:51
Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet I 2011
Jak i z kim?fot. mat. prasowe
Skład osobowy rezerwacji
Z raportu wynika, że podróże w składach rodzinnych 2+1 (rodzice i jedno dziecko) wybrało w lutym 12 proc. klientów. To o jeden punkt procentowy mniej niż przed rokiem. Wyjazdy 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) wybrało 5 proc. kupujących. Tak samo jak w lutym 2010 roku.
O jeden punkt procentowy, rok do roku, zyskały wyjazdy w małych grupach osobowych składających się maksymalnie z 5 osób.
Za ile?
fot. mat. prasowe
Wartość rezerwacji
Po oferty najdroższe w katalogach, w cenie powyżej 5 tys. zł za rezerwację, sięgnęło w lutym 46 proc. klientów. To aż o 5 proc. więcej niż przed rokiem. Przedział ofertowy 4-5 tys. zł wybrało w tym samym czasie 17 proc. klientów (2010 – 19 proc.), a rezerwacje za 3-4 tys. zł kupiło 14 proc. internautów (2010 – 20 proc.). Po oferty z przedziału ekonomicznego za 2-3 tys. zł sięgnęło w lutym 12 proc. klientów (2010 – 10 proc.) a kwotę poniżej 2 tys. zł postanowiło wydać 11 proc. kupujących (2010 – 10 proc.).
Na ile?
fot. mat. prasowe
Długość pobytu
27 proc. kupujących wybrało oferty 14-dniowe, a 10 proc. klientów inne np. 3, 5, 9 lub 10 dniowe. To kolejno o 4 punkty mniej i o 2 więcej niż w lutym 2010 roku.
Kierunki POP Turystyki
Stało się! Stało się to, czego dotychczas nikt sobie chyba nie wyobrażał. Egipt został zdetronizowany. I to jak! W lutym królową sprzedaży kierunków POP turystycznych została Hiszpania z wynikiem 24 proc. sprzedaży. To awans, rok do roku, o 3 pozycje w zestawieniu i co najważniejsze, aż o 17 punktów procentowych w podsumowaniu sprzedaży.
oprac. : eGospodarka.pl