Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011
2011-03-15 13:51
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet I 2011
fot. mat. prasowe
POP turystyka
Jak czytamy w raporcie, dopiero na czwartą pozycję TOP 5 spadł w lutym Egipt. Kraj dotknięty przez kilka tygodni wewnętrzna rewolucją tak nisko nie był notowany już bardzo dawno. W lutym 2011 tylko 9 proc. kupujących wyjazdy zdecydowało się na ten kierunek. Wielkość straty zauważymy zwłaszcza w obrazie porównawczym z rokiem ubiegłym, kiedy to plaże i kurorty Morza Czerwonego wybierało aż 53 proc. klientów! 44 punkty procentowe w dół. To robi wrażenie. Tyle, że bardzo smutne.
Piąte miejsce zajmują wspólnie Tunezja, Włochy i Bułgaria. Wszystkie z 5 proc. współczynnikiem sprzedaży. To dość nietypowe otoczenie i pozycja dla jednego z najbardziej popularnych kierunków jakim jest Tunezja. Półtoramiesięczne zawieszenie w masowej sprzedaży przełożyło się jednak ewidentnie na wynik z minionego miesiąca. Warto przypomnieć, że jeszcze w lutym 2010 wynik Tunezji wynosił 12 punktów procentowych.
Kierunki egzotyczne
Egzotyka ma już z górki. Jeszcze marzec, góra kwiecień i segment zanotuje półroczną przerwę w wielu kierunkach. Tymczasem luty podobnie jak wiele poprzednich miesięcy należał sprzedażowo do Kenii.
fot. mat. prasowe
Egzotyka
Z raportu wynika, że afrykańskie plenery wybrało za cel swoich podróży 27 proc. egzotycznie zorientowanych klientów. To o 4 proc. mniej niż w styczniu tego roku, ale jednocześnie o 11 proc. więcej niż w lutym 2010.
Drugie miejsce, podobnie jak przed rokiem, zajęły Chiny. Z tą różnicą, że Państwo Środka postanowiło odwiedzić w tym roku o 4 proc. mniej klientów niż w lutym 2010. Ich tegoroczny wynik wynosi 14 proc. egzotycznej sprzedaży. Na miejscu trzecim, powracająca na podium Dominikana i jednocześnie orientalne Indie. Oba kraje zyskały sympatie zakupową 13 proc. klientów.
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierane hotele
Hotele
Analizując lutowe wybory kierunkowe w segmencie POP turystyki, autorzy raportu zauważyli wyjątkową wymianę na pozycjach miesięcznego TOP 5. Problemy Północnej Afryki z przełomu stycznia i lutego przetasowały listę kierunkową. Przyjrzano się obiektom hotelowym, jakie wybierane były w lutym, w kierunkach topowych najczęściej. Warto zauważyć, że koncentracja zakupowa oscyluje wokół obiektów z przedziału 3 i 4 gwiazdek ze średnią opinią powracających z nich gości w wysokości 4 punktów na 5 możliwych do uzyskania.
Przy prezentowanych obiektach raport podaje ich oficjalną kategoryzację dostarczoną przez touroperatorów i ocenę (w skali od 1 do 5 pkt.) powracających z wakacji klientów (na podstawie programu OPINIE).
oprac. : eGospodarka.pl