Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011
2011-03-15 13:51
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet I 2011
Biura podróży
Według raportu, zestawienie touroperatorów, których oferty sprzedawały się najczęściej otwiera w lutym Itaka. Jej wynik jest o 7 punktów procentowych lepszy niż przed rokiem i wynosił w minionym miesiącu 22 proc. sprzedaży.
fot. mat. prasowe
Ranking biur podróży
Na drugą pozycję (z piątej w 2010 roku) awansowało biuro podróży Neckermann. Jego oferty kupiło w badanym okresie 12 proc. klientów portali Wakacje.pl i EasyGo.pl. To o 6 proc. więcej niż przed rokiem.
Trzecią pozycję zajęło biuro Wezyr z 10 proc. udziałem w zestawieniu. Czwarte miejsce lutego należy do biura Sun&Fun (9 proc. sprzedaży), a piąte do Rainbow Tours (6 proc. sprzedaży). Pięć biur podróży zagospodarowało w lutym łącznie 59 proc. miesięcznej sprzedaży.
Rezydenci
fot. mat. prasowe
Ranking rezydentów
Na drugim miejscu znalazły się ex aequo 3 biura, których rezydentów oceniono na 4,8 pkt.. Są to: Bee Free Holidays, Grecos i Ecco Travel. Trzecie miejsce zestawienia w tej kategorii należy w lutym do pracowników biura Oskar (4,3 pkt.), czwarte do Logos Tour (3,6 pkt.), a piąte, zamykające zestawienie, dla rezydentów TUI, których klienci ocenili na 3,4 pkt. na 5 możliwych do uzyskania.
Katalog, a realia
fot. mat. prasowe
Zgodność oferty katalogowej z realiami
Na pozycji drugiej znalazło się poznańskie biuro Ecco Travel z wynikiem 4,8 pkt.. Na miejscu trzecim odnotowujemy w lutym biuro Oskar z 4,5 pkt.
Jak czytamy w raporcie, pozycja czwarta należy do Logos Travel (4,0 pkt.), a stawkę TOP 5 zamyka łódzkie biuro Rainbow Tours, którego marketingową jakość promocji i opisu katalogowego w zderzeniu z faktycznym stanem oferty na miejscu oceniono na 3,8 pkt.
Dojazd
fot. mat. prasowe
Forma dojazdu
Imprezy autokarowe cieszyły się takim samym, 2 proc., zainteresowaniem zakupowym.
Wyżywienie
fot. mat. prasowe
Wyżywienie
Zyskują natomiast oferty z pakietem śniadań i obiadokolacji (HB). Rok do roku o 3 punkty procentowe. W lutym 2011 wybrało je 25 proc. rezerwujących. Bez wyżywienia (OV) zdecydowało się wyjechać 4 proc. klientów, a opcję samych śniadań wybrało także 4 proc. kupujących.
3 proc. wzrostu, rok do roku, notują inne, zgodne z programem danej imprezy formy wyżywienia. Tu słupek procentowy – podobnie jak przed miesiącem – podniósł się z 5 na 8 proc.
oprac. : eGospodarka.pl