eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRezerwacje wakacji przez Internet II 2011

Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011

2011-03-15 13:51

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet I 2011


Last Minute

Z raportu wynika również, że o 1 proc. awansują oferty nabyte w ramach promocji last minute. W lutym tego roku oferty z ostatniej chwili kupiło 15 proc. klientów internetowych. To o jeden punkt procentowy mniej niż w poprzednim miesiącu (styczeń 2011 – 16 proc.).

fot. mat. prasowe

Wcześniej Taniej

Wcześniej Taniej


Wcześniej Taniej

Firsty górą! Oferty w przedsprzedaży promocyjnej wcześniej-taniej potwierdzają wzrostowy trend ze stycznia tego roku. Lutowy awans w porównaniu, rok do roku, wskazuje na skok o 7 punktów procentowych. W minionym miesiącu zakupy osób planujących swoje wakacje na późniejsze terminy dokonało 64 proc. klientów. Rok temu wynik tej promocji wynosił w lutym 57 proc.

fot. mat. prasowe

Last minute

Last minute


Komentarz

Sytuacja w lutym szybko obnażyła wrażliwości branży turystycznej. Wystarczyło kilka tygodni niepokoi politycznych i Egipt, bezwzględny lider wakacyjny naszych rodaków spadł z wieloletniego piedestału. W dodatku spadł drastycznie, nie o jedną, ale o 3 pozycje w dół. Tunezja odbyła podobna drogę, zatrzymując się aż na piątej pozycji. Branża zadrżała, a klienci szybko i skutecznie przerzucili swoje zainteresowania na inne kierunki, a co za tym idzie, do graczy z dużym wachlarzem ofertowym. Znowu aktualne stało się hasło „Duży może więcej!”.

Na szczęście rewolucje przemijają i widać już pierwsze afrykańskie przebłyski słońca. Tunezja powróciła w regularnych wylotach od 3 marca. Egipt z lekkim opóźnieniem, ale większym rozmachem od 11 marca. Piszę masowo, bo przecież pojedyncze wyloty odbywały i odbywają się przez cały czas. Wszyscy odetchnęliśmy z ulgą, chociaż do pełni szczęścia jeszcze trochę brakuje.

W całym tym nieszczęściu szukam jednak pozytywów. Chęć poznawania świata i upragnionego wypoczynku jest silniejsza od wszelkich kryzysów. Na nowo, a może po raz pierwszy odkrywamy Hiszpanię, Turcję, Grecję. Świat jest przecież wielki, a wybór kierunku zawsze można zmodyfikować. I choć trudno wspomniane kraje porównywać z Egiptem czy Tunezją, oraz tym co one robią dla branży i jej kondycji, to motywacja do wypoczynku u naszego klienta jest silniejsza. Naszym zaś zadaniem jest wskazanie najlepszych propozycji w najpiękniejszych zakątkach. Touroperatorzy zaczęli poszerzać swoje katalogi ofertowe. Wchodzić w nowe obszary (północne Maroko, Kos na szerszą skalę, Ibiza w lotach czarterowych). Występować poza ramy kierunkowe (Emiraty Arabskie). Każda sytuacja kryzysowa wyzwala bowiem większą determinację do poszukiwania alternatyw. Ufam, że to co wypracowano w celu kompensacji strat na 2 kierunkach, rozwinie skrzydła i zaprocentuje szeroko już niedługo.

Budzi się polska wiosna. A na świecie mamy już lato. 12 krajów i 29 regionów w pełnej letniej krasie czeka na już naszych pierwszych letnich klientów. Tylko na dwa wiosenne miesiące - kwiecień i maj - polska branża turystyczna przygotowała ponad 280 tys. ofert. Większość dostępnych niemal z każdego lotniska w kraju. Odpukajmy w niemalowane. Sezon nadchodzi!

Iwona Sokołowska, dyrektor pionu sprzedaży portali turystycznych Wakacje.pl i EasyGo.pl, członek zarządu Enovatis S.A.


poprzednia  

1 ... 3 4

Franczyza w Polsce 2011

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: