Audio i wideo w Internecie I 2011
2011-03-16 13:00
Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z wymienionych poniżej usług lub serwisów? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców
Celem badania było dostarczenie wiedzy o zachowaniach i opiniach internautów dotyczących serwisów/usług audio i wideo w Internecie. W badaniu uwzględniono takie serwisy/usługi audio i wideo online jak: telewizja internetowa (np. tvn24.pl, onet.tv, tvp.pl, ipla.pl lub inne), telewizja p2p (telewizja oglądana przy użyciu aplikacji takich jak Sopcast, TVU Player, TV Ants lub innych), serwisy wideo (np. youtube.com, wrzuta.pl lub inne), Video on Demand (np. iplex.pl, vod.onet.pl lub inne).Materiały wideo – tradycyjne czy w sieci?
fot. mat. prasowe
Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z wymienionych poniżej usług lub serwisów?
fot. mat. prasowe
Jak często korzystałaś(eś) z wymienionych usług lub serwisów w ciągu ostatnich 3 miesięcy?
Z raportu wynika, iż w porównaniu do czerwca 2010, deklarowana gotowość badanych do częstszego korzystania w przyszłości ze wszystkich serwisów audio i wideo w sieci utrzymuje się na stałym wysokim poziomie.
Wysoki odsetek osób (81%) deklaruje chęć częstszego korzystania w przyszłości z usług VOD, co pozwala wnioskować o wysokim potencjale rozwojowym tego typu usług dostępnych online.
Dlaczego tak wielu internautów wybiera serwisy wideo i audio? Respondenci jako główne powody korzystania z VOD wskazują: darmowy dostęp, wysoką jakość obrazu i dźwięku oraz różnorodność dostępnych programów, filmów i seriali. Co więcej, serwisy wideo w porównaniu z telewizją internetową są dla oglądających łatwiej dostępne. Przyciągają także nieintruzywnymi reklamami i większą atrakcyjnością. Z kolei telewizja internetowa wzbudza większe zaufanie respondentów.
Kogo przyciągają serwisy audio i wideo?
fot. mat. prasowe
Czy kiedykolwiek skorzystałaś (-eś) z Video on Demand?
gemiusReport wskazuje także przybliżony wiek oglądających audio i wideo w sieci. Najmniejszą styczność z ”wideo na żądanie” miały osoby powyżej 34 roku życia. 72 proc. badanych z tej grupy wiekowej nigdy nie miała styczności z VOD. Najmłodsi badani (grupa wiekowa 15-19 lat) dużo częściej deklarowali korzystanie z kanałów audio/wideo niż starsi respondenci, z wyjątkiem telewizji internetowej, której w podobnym stopniu używają osoby w różnym wieku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl