Internet w Polsce IX 2004
2004-11-02 00:18
Według badania użytkowników usług internetowych przeprowadzonego przez Ipsos, rozwój Internetu w Polsce wiąże się przede wszystkim z rosnącą powoli, lecz systematycznie grupą indywidualnych użytkowników. Odsetek osób korzystających z Internetu w pracy stabilizuje się. W grupie indywidualnych użytkowników wciąż popularne jest łączenie typu dial-up (42 proc.), choć pozostali to w większości posiadacze różnego rodzaju łącz stałych. 70 proc. osób nieposiadających stałego łącza nie jest zainteresowanych jego instalacją.
Przeczytaj także: Rynek Internetu w Polsce rośnie szybciej niż IT
Trzy czwarte indywidualnych użytkowników nie wie, z jaką szybkością łączą się z domu z Internetem. Zapytani o to, dlaczego nie wykorzystują Internetu w szerszym stopniu, indywidualni użytkownicy wskazują przede wszystkim wysoki koszt, brak czasu, obawę przed wirusami, wulgarność zawartości, zbyt wolne połączenie, nieumiejętność wyszukania interesującej informacji, brak ciekawej zawartości w języku polskim.Internet w Polsce wciąż elitarny
Internet wciąż pozostaje w Polsce elitarny, rozwija się powoli, choć systematycznie. Z danych Ipsos z czerwca br. wynika, że w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku odsetek osób korzystających z Internetu przynajmniej od czasu do czasu wzrósł o 9 pkt. i wyniósł 33 proc.
Prawie nie zmienia się odsetek osób korzystających z Internetu w pracy (8 proc. w czerwcu br.). Jednak powoli i systematycznie rośnie liczba indywidualnych użytkowników. Według badania z czerwca br. odsetek osób korzystających z Internetu w domu wynosi 17 proc. i jest to wzrost o 10 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.
Korzystanie z Internetu w Polsce jest wciąż czynnością elitarną: użytkownicy Internetu w naszym kraju to częściej osoby młode, wykształcone, mieszkające w miastach, o wysokich dochodach.
Łączenie typu dial-up wciąż popularne
Jedna trzecia Polaków posiada PC w swoich gospodarstwach domowych. Połowa domowych PC jest podłączona do Internetu. 42 proc. indywidualnych użytkowników łączy się przez modem (dial-up), 36 proc. przez łącze stałe oparte o sieć telefoniczną - własne i dzielone, 11 proc. poprzez sieć lokalną, 6 proc. przez łącze stałe oparte o telewizję kablową. Wśród badanych nikt nie posiadał dwóch różnych metod dostępu.
fot. mat. prasowe
Niezrozumiała prędkość dostępu
Dwie trzecie indywidualnych użytkowników Internetu nie wie, jak szybkie jest ich domowe łącze. Wynikałoby z tego, że zawarte w materiałach reklamowych dostawców Internetu informacje dotyczące prędkości dostępu nie są dla większości użytkowników zrozumiałe i, co za tym idzie, nie mogą być brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o ewentualnej instalacji łącza. Dostawcy łącz, zamiast informować potencjalnych klientów o prędkości, powinni raczej przedstawiać im korzyści wynikające z szybkiego łącza.
Przeczytaj także:
Polski Internet ma 15 lat
![Polski Internet ma 15 lat [© stoupa - Fotolia.com] Polski Internet ma 15 lat](https://s3.egospodarka.pl/grafika/Internet-w-Polsce/Polski-Internet-ma-15-lat-MBuPgy.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
łącza stałe, Internet w Polsce, badanie użytkowników internetu, rozwój Internetu w Polsce, dial-up